ירושלים של אשפה • האוצר: ניר ברקת נקט בטקטיקות מבזות • צפו

בית המשפט פסק בפעם השניה: מחייב את עיריית ירושלים לפתוח את הצהרונים כרגיל • שאר גופי העירייה ממשיכים בשביתה הכללית • עקב אשפה שפוזרה על מסילת הרכבת הקלה יש שיבושי תנועה במסלול הרכבת
אריה ריבקינד
ג' שבט התשע"ז / 30.01.2017 15:01

בית המשפט המחוזי בירושלים הוציא הבוקר (שני) בפעם השניה צו ארעי המחייב את עיריית ירושלים לפתוח את הצהרונים הנמצאים בפיקוחה ובשליטתה.

בזאת, נעתר בית המשפט לבקשת משרד האוצר וחייב את ראש העיר ניר ברקת לפתוח את הצהרונים מידית.

המהלך בוצע, לאחר שראש העיר בחר להתעלם באופן מבזה מהצו הארעי שבית המשפט המחוזי בעיר הוציא במהלך הלילה נגד השביתה במוסדות החינוך בעיר, עליה הכריז ברקת.

עם זאת, השביתה בשאר השירותים העירוניים, כמו פינוי אשפה, נמשכת גם היום. בעקבות השביתה הורגשו עומסי תנועה במספר מוקדים בעיר.

מנכ”ל משרד האוצר שי באב”ד אמר: “צר לי שראש העיר נקט בטקטיקות מבזות וחסרות הצדקה על חשבונם של תושבי העיר. בית המשפט אמר את דברו בפעם השניה ועל כן אני קורא לראש העיר להפסיק את השביתה הברוטלית, המיותרת וחסרת ההצדקה שפוגעת בתושבי העיר ולא מועילה במאומה”.

בנוסף, עקב אשפה שפוזרה על מסילת הרכבת הקלה הורגשו שיבושי תנועה במסלול הרכבת, כשהמסילה באזור שוק מחנה יהודה חסומה והרכבת הקלה פועלת בשירות מקוצר בין פסגת זאב לשער שכם ובין הר הרצל לתחנה מרכזית.

מדוברות סיטיפס המפעילה את הרכבת הקלה נמסר: “עקב שביתת עיריית ירושלים והצטברות אשפה החוסמת את המסילות כך שרכבות אינן יכולות לעבור באזור מחנה יהודה, הרכבת הקלה פועלת כעת בין התחנות חיל האוויר (פסגת זאב) ושער שכם ובין התחנה המרכזית לתחנת הר הרצל. בשלב זה אין שירות בין התחנה המרכזית לשער שכם (רחוב יפו). סיטיפס פנתה לעיריית ירושלים בבקשה לפנות את הזבל מהמסילה על מנת שנוכל להשיב את תנועת הרכבת לסדרה, עד כה דבר זה לא בוצע”.

ירושלים, זבללייזר סמט ואבי יודקאווסקי – סוכנות 24

אתמול הכריזה עיריית ירושלים על שביתה כללית בעיר כחלק מסכסוך תקציבי מול משרד האוצר.

החל מהבוקר מתקיימת מחאת עובדי עירייה שבמסגרתה הם מפגינים במספר מוקדים. במסגרת המחאה, מושבתים כלל השירותים העירוניים, הכוללים פינוי האשפה, תשלומי הארנונה ועוד.

עובדי עיריית ירושלים אף הגדילו לעשות וסגרו למשרדי האוצר את אספקת המים.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: “משרד האוצר ממשיך ללא בושה בספינים ושקרים הזויים על גבם וחשבונם של תושבי ירושלים. לצערנו פקידי האוצר מומחים בסיכומים על הנייר וביחסי ציבור, אולם נכשלים פעם אחר פעם בהעברת התקציבים ובתוצאות בשטח.

“כפי שמענק ירושלים בסך 800 מיליון סוכם על דעת מנכ”ל האוצר ושר האוצר, אולם אף לא שקל אחד הגיע לעירייה, כך גם תקציב הצהרונים שהאוצר מתהדר בו.

“התקציב בו מתגאה משרד האוצר מעולם לא הועבר לעירייה ולא אושר בהחלטת ממשלה למרות שהעירייה כבר 5 חודשים מתריעה על כך בכל מקום. משרד האוצר הוא זה שמביא לביטול הצהרונים המוזלים בכך שמעכב את התקציב ומעוניין להעביר את הנטל לכיסם של ההורים בירושלים. לא ניתן להכביד את הנטל על ההורים בעיר ולמנוע מהם צהרונים במחיר מוזל כפי שקבעה הממשלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות