“שיא של חפיפניקיות?” • כשאריק זיו מכסח את הכתב של ‘התאגיד’

אריק זיו
|
ב' שבט התשע"ז / 29.01.2017 12:44
אריק זיו, עורך ‘ליכודניק’, השתתף ב’הליכודיאדה’ באילת – ומצא את עצמו שואל: מה לוקחים שם, ב’תאגיד’ הציבורי החדש, שהכתב שלהם מציג כזה “שיא של תרבות חפיף” • וזה מה שקרה

התקשורת, בצדק, שלחה צוותים לסיקור הליכודיאדה באילת.

ערוץ 2, ערוץ 10 והערוץ הראשון לקחו את הסיקור ברצינות, אך היה שם צוות של ‘התאגיד’ החדש שאני חייב להתייחס אליו. אני מקווה שהם לא מסמלים את מה שהולך להיות בתאגיד החדש.

יום שישי לקראת שעת צהריים. אני יושב בלובי של המלון וממרחק קטן אני רואה כיצד ממקדים אלי מצלמה.

לאחר מספר דקות ניגש אלי הכתב ושואל אותי: האם אפשר לשאול שאלה?

עניתי: אין בעיה.

וכך זה התחיל:

הכתב: האם אתה מצביע ליאיר?

אני: לא מצביע!

הכתב: מה?

אני: אני לא מצביע!

הכתב: מה אתה לא מצביע לבן שלך?

עכשיו מתחיל לרדת לי האסימון שיש פה אבא של טעות בזיהוי. הרי כל מי שמעורב בפוליטיקה יודע שנתניהו לא יהיה בליכודיאדה. והכי מדהים: כולם יודעים שבזמן הזה נתניהו נמצא בחקירה נוספת בבית ראש הממשלה.

ואז אני עובר לשאלה שלי.

אני: אני מבין שבעקבות הודעת השר ארדן על אי הפללה זה השפיע עליך.

הכתב : אתה בעד החוק.

אני: מה לקחת, זאת השאלה?

הכתב מתחיל להבין שנפל בזיהוי ומנסה לבדוק אותי.

הכתב מתחיל לשאול אותי ממושגי צורכי סמים שבעוונותיי איני מכיר את המושגים.

והמסטול ממשיך .

אני: לא מכיר את המושגים האלה!

הכתב: אז מה אתה מכיר?

אני: תעזוב.

הכתב: האם אתה בעד החוק של אי הפללה?

אני: כן.

הכתב: אמרו לך שאתה דומה לנתניהו?

אני: לא.

אני מקווה שזה לא מסמל שהתאגיד החדש יציג שיא של תרבות חפיף ואי רצינות. הרי כל כתב שאתה שולח צריך לעשות קצת שעורי בית – חוץ מלשאול שתי שאלות: אחת על יאיר והשנייה על החוק הפללה.

צריך לזכור: הכסף פה הוא שלנו. זה תאגיד ציבורי שאמור להיות רציני ולא לזרוק כסף, כאילו זה לא של אבא שלהם.

להכיר את הדמויות, לשאול קולגות על פעילים מרכזים, לדעת ולהכיר. מה שברור, הכתב הזה מכיר את הליכוד מהמשקפת שמסמלת התקשורת התל אביבית. אפילו ידע מינימלי לא היה לו.

הרי אם היה קצת מעמיק ואפילו היה נכנס רק לגוגל, היה מזהה דמויות מהליכוד, כולל כותב שורות אלה.

מתוך ‘ליכודניק’

הערת מערכת חרדים 10: התאגיד טרם החל לשדר ולכן אין להסיק מסקנות מאירוע זה. יצוין כי במהלך השנה האחרונה עלו ברשת עשרות סרטונים ותוכן איכותי, שמשקף עבודה רצינית ומוקפדת.