חשיפת חרדים10: מי השמיט את הגרש”מ עמאר ממודעת ההילולא?

הקרב על ההילולא המסורתית שעורכים מוסדות ה'בבא סאלי' בנתיבות יוצא החוצה: לקראת הנחת אבן פינה ל'מרכז למורשת הבבא סאלי' הופיעו לא פחות מארבע מודעות שונות • באחת מופיע שמו של הגרש"מ עמאר לצד התואר 'מרן' אבל בלי התואר 'הראשל"צ', בעוד במודעה אחרת שמו בכלל אינו מוזכר • מנכ"ל הרשות לפיתוח הנגב: "זו הייתה רק סקיצה"
חיים בוזגלו
כ"ט טבת התשע"ז / 27.01.2017 13:35

 זה כבר הפך לדבר שבשגרה: בכל אירוע ציבורי גדול, בו אמורים ליטול חלק שני הראשונים לציון – המחותנים – רבה של ירושלים הגרש”מ עמאר , והרב הראשי לישראל הגר”י יוסף, מתנהלים מאחורי הקלעים דרמות. אך הפעם, כך נראה, זה כבר גלוי לעין כל.

‘מוסדות הבבא סאלי’ בנתיבות, יחד עם הרשות לפיתוח הנגב, יקיימו השנה גם “מעמד הנחת אבן הפינה למרכז מורשת הבבא סאלי” – זאת בנוסף להילולא המסורתית, הנערכת מידי שנה ביום פטירתו של רבי ישראל אבוחצירא זצ”ל – ובהתאם להחלטת הממשלה לא מכבר.

במעמד, אמורים להשתתף מלבד יו”ר ש”ס השר אריה דרעי, גם הראשונים לציון, הגרש”מ עמאר והגר”י יוסף.

ההילולא המסורתית נחשבת למפגן כח בציבור הספרדי, אליו נוהרים בכירי הרבנים המזוהים עם מפלגת ש”ס ועם בנו של הבבא סאלי – הבבא ברוך, כשבעבר אף היה נוהג מרן הגר”ע יוסף זצ”ל להשתתף מידי שנה בהילולא המשלבת הכנסת ספר תורה, באורח של קבע.

מאז פטירתו של הגר”ע זצ”ל, מי שנמצאים בקדמת הבמה הם הראשונים לציון הגרש”מ עמאר, הנמנה על בני עדת מרוקו, לצד הגר”י יוסף הנחשב לממשיך דרך אביו.

אלא שבמודעות שפורסמו השנה, מתברר, כי הקרב על ה’מרן’ נמצא בעיצומו. יותר מכך: לאירוע השנה יצאו לא פחות מארבע גרסאות של מודעות – שלוש מתוכם של הרשות לפיתוח הנגב.

במודעה האחת מופיעים שמותיהם של שני הראשונים לציון לצד תואר ‘מרן’, במודעה שנייה שמו של הגרש”מ עמאר, כלל אינו מוזכר.

במודעה שלישית, המופיעה בעלון מיוחד לזכרו של הבבא סאלי זיע”א, שני הרבנים כלל אינם מוזכרים – ובמודעה מופיעים רק הבבא ברוך והשר לפיתוח הנגב, אריה דרעי.

זאת למרות שמלבד השינוי בשמות המשתתפים אין עוד שינויים במודעה – דבר המעורר תהייה בדבר צורך בשלושה גרסאות.

מודעה נוספת פורסמה על ידי מוסדות הבבא סאלי ודומה להזמנות משנים עברו, ללא התייחסות להנחת אבן הפינה – ובמה מופיעים הראשונים לציון בתואר הרה”ג, אך רק הגר”י יוסף מוזכר בתואר הראשל”צ, בעוד מחותנו וקודמו בתפקיד מוזכר בתואר “רבה הראשי של ירושלים”.

יצוין, כי בשנה שעברה התרחשה מאחורי הקלעים מלחמה של ממש.

לדברי גורמים בכירים, היה מי שניסה להזמין את הגרש”מ עמאר לאירוע נפרד מזה שבו אמורים היו ליטול חלק השר דרעי והגר”י יוסף, אולם בסופו של דבר נכחו השניים באותו אירוע – ואף נרשמה לחיצת יד. אולם למרות לחיצת היד בשנה שעברה, להשתתפותו של הגרש”מ עמאר השנה ישנה משמעות רבה, זאת בשל ההתקרבות בין הראשל”צ הגרש”מ עמאר, לנשיא מועצת חכמי התורה של ש”ס הגר”ש כהן, בעוד עם יחסיו עם מחותנו הגר”י יוסף עדיין נמצאים על שרטון.

הרב יצחק יוסף, הרב שלמה עמאר

משה מור יוסף, מנכ”ל הרשות לפיתוח הנגב, אמר בתגובה: “המודעה בה מוזכר שמו של יו”ר שס השר דרעי בלבד הינה סקיצה ראשונה, ואילו המודעה בה מופיעים שני הראשונים לציון היא הסקיצה האחרונה שאושרה לשימוש”.

מור יוסף הכחיש כל קשר לעלון בו פורסמה המודעה ממנה הושמטו שמות שני הראשל”צים, וטען כי אינו יודע מי עומד מאחריו.

במוסדות הבבא סאלי העניינים היו קצת יגעים. בשיחה עם חרדים 10 טען מנכ”ל המוסדות – מי שהיה דוברו של השר דרעי בעבר – גואל ועקנין: “השנה לא הוציאו כלל מודעות, ואילו המודעה עליה מתנוסס שם המוסדות, הינה הזמנה אישית, בה מופיעים שני הראשונים לציון”.

אולם כשניסינו להבין, מדוע על האחד מופיע תואר הראשון לציון ועל עמיתו לא, לא קיבלנו מענה.

 על אף הטענה, כי במוסדות הבבא סאלי לא פרסמו השנה מודעות, סירב ועקנין להתייחס ולהגיב למודעה המופיעה בעלון שהודפס לכבוד השבת שלפני ההילולא.

בעלון, בו מופיעים דברי תורה וסיפורי ניסים מנשיא המוסדות הבבא ברוך, כמו גם מודעה על קבלת קהל שנערכת בלשכת האדמו”ר, לצד טלפון של “מוקד הישועות בציון הקדוש ביום ההילולא”, מופיעה מודעה משולבת של מעמד הנחת אבן הפינה, לצד הכנסת ספר התורה המסורתית ורק שמו של השר דרעי מופיע בה.

מודעה 1:

מודעות, באבא סאלי

 מודעה 2:

 מודעות, באבא סאלי

 מודעה 3:

מודעות, באבא סאלי 

מודעה 4:

 מודעות, באבא סאלי

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שסניקים חלאות
    07/02/2017 22:26
    בן ציונה רייך
  1. כולם שם לכלא