חשיפת חרדים10: כש’הפלג’ ו’העדה’ הבעירו את ירושלים עבור חילונית

לפני כשלושה חודשים הבעירו חרדים קיצונים מהפלג הירושלמי והעדה החרדית את רחובות ירושלים בדרישה לשחרר "תלמידת סמינר בית יעקב" שנעצרה בגין השתמטות • אלא שכעת מתברר כי אחד העסקנים החרדים שפעל לשחרורה ביקר אותה בבית הכלא - ונדהם לגלות: מדובר במתחזה • גם התמונה שלה בוואטס-אפ מעידה: הבחורה חילונית
יוסף גרינבוים
כ"ט טבת התשע"ז / 26.01.2017 23:16

כשלושה חודשים חלפו מאז הפגינו חרדים קיצונים בדרישה לשחרר “תלמידת סמינר ‘בית יעקב’, שנעצרה בלשכת הגיוס בגין השתמטות, לאחר שלא העבירה בזמן את הטפסים הנדרשים לידי הצבא”.

 המפגינים, אנשי העדה החרדית ופעילי ‘הפלג הירושלמי’, לא טרחו לחקור את סיפורה של הצעירה שנעצרה – ופצחו בהפגנות זעם. הרב טוביה שולזינגר, ממובילי המאבק של ‘הפלג הירושלמי’ נגד גיוס חרדים, אמר אז לערוץ 7: “נראה שהסיפור של גיוס חרדים לא מסתיים בבחורי ישיבה וכעת מתחילים גם עם בנות חרדיות”.

הוא הוסיף והסביר: “יש מגמה להקשות על בנות חרדיות שרוצות לקבל דיחוי. עד היום היה מגיע לסמינר עו”ד שהחתים את הבנות על מסמכים ושולח ללשכת הגיוס, היום הבנות צריכות להגיע ללשכת הגיוס ושם מערימים עליהן קשיים”.

שולזינגר טען אז, כי הצעירה בת ה-19, ככל הנראה לא מילאה את הטפסים כראוי ולכן נעצרה. “כולם מבינים שמדובר כאן בבת חרדית, מישהו אולי ניסה להכשיל אותה ולגרום לה להתגייס. זה דבר חמור שבת מסמינר בית יעקב נעצרת בכלא 6”.

דובר צה”ל הגיב אז: “מדובר במלש״בית שלא שיתפה פעולה עם רשויות הגיוס לאחר שנקראה להגיע לצו ראשון מספר פעמים. משלא הגיעה, נקבע לה תאריך גיוס. כחודש לפני מועד גיוסה הגישה לראשונה ובאיחור תצהיר דת, אשר נבחן והוחלט כי בשל חוסר שיתוף הפעולה עם רשויות הגיוס תאריך גיוסה נשאר בעינו”.

זהו הטופס עליו חתמה הצעירה בחודש אדר א’ תשע”ו, בבית הדין הרבני האזורי אשדוד:

2

לחרדים10 נודע כי עסקנים חרדים שפעלו לשחרורה קיבלו את המידע אודותיה מבן משפחה קרוב, שסיפר כי הצעירה לומדת בסמינר מוכר.

אלא שהצבא החל בחקירה אודותיה. עד מהרה התברר כי הצעירה עזבה זה מכבר את בית הוריה, לאחר שנטשה את אורח החיים החרדי, שכרה דירה – והחלה לעבוד בחברת מכוניות באזור נתניה.

אחד מהעסקנים החרדים שפעל לשחרורה, ביקר אותה בבית הכלא, שם התברר לו לתדהמתו כי מדובר במתחזה.

 עיון בתמונת הפרופיל בחשבון הוואטס-אפ שלה מעלה מראה בלתי צנוע שלא ניתן לפרט באתר חרדי.

ממידע שהגיע אל חרדים10 עולה, כי מאחורי הקלעים שכרה קבוצה של סיקריקים יחצ”נים חרדיים, המעניקים להם שירותים בכל הנוגע ל’לכידת’ סיפורים מרתקים על ילדות זכות, שלמרות היותן חרדות לדבר ה’ – מובלות אל בתי כלא צבאיים.

היח”צנים הללו – בחודש האחרון בוצעה החלפה ונשכר יחצ”ן חדש –  מנצלים את הזעזוע למשמע כליאת “נערות חרדיות”, וכך גם מצליחים להוציא את המפגינים הקיצונים לרחובות – שם הם זורעים הרס ומפרים את הסדר הציבורי, תוך עימותים עם המשטרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות