באמצע הגט הבעל ‘נזכר’ שהוא נשוי לאישה נוספת • מה עשו הדיינים?

בעיצומו של טקס סידור גט לאישה, הודה הבעל כי הוא מנהל 'חיים כפולים': נשוי לאישה נוספת אותה נשא בנישואין פרטיים • האישה אותרה והוזעקה גם היא לקבל את הגט שלה - כששתי הנשים מתוודעות לראשונה זו אל זו ליד הבעל 'המשותף'
יוסף גרינבוים
כ"ט טבת התשע"ז / 26.01.2017 22:29

פרשה מדהימה המורכבת מ’חיים כפולים’, ‘נישואין פרטיים’ ו’ארבע זהויות’ באה היום (חמישי) לסיומה בבית הדין הרבני תל אביב, בעקבות  תושייתם של דייני בית הדין.

הסיפור החל לפני כארבע שנים כשהאישה הכירה את הבעל במסגרת עבודתה. לאחר תקופה בה היו בקשר, נעלם הבעל במפתיע מחייה, כשהוא שב רק לאחר שלוש שנים וטוען שנאלץ לעזוב את הארץ בפתאומיות.

לאחר תקופה שכנע הבעל את האישה להינשא בנישואין פרטיים, והם ערכו את טקס הנישואין באמצעות רב פרטי שאינו מוכר או מוסמך לערוך נישואין.

לא עבר הרבה זמן וחיי הנישואין עלו על שרטון, במיוחד מאחר שהאישה שילמה את כל הוצאות הבית והבעל לא נשא כלל בעול, כשכל פעם התחמק בתירוצים שונים.

האישה שהחלה לחשוד בגבר שחי עמה, שכרה חוקר פרטי ששב אליה עם תוצאות מדהימות, המלמדות כי היא חיה עם בעל המחזיק בשלוש זהויות שונות, ובאזרחות אמריקנית בנוסף על האזרחות הישראלית.

כשהבעל הבין שהאישה החלה לחשוד, הוא נעלם מיד מדירתם המשותפת, ולאישה לא נותר אלא לפנות לאגף עגונות בהנהלת בתי הדין, כדי שיסייעו לה לאתר את הבעל הנעלם. במקביל היא הגישה תביעת גירושין בבית הדין הרבני בתל אביב.

בית הדין הוציא מיד פקודת מעצר למשטרת ישראל, בכדי לאתר את הבעל ולהביאו לדיון.

במקביל, באגף עגונות שלחו חוקר פרטי שינסה לעלות על עקבותיו של הבעל.

ואכן, לאחר עבודה מאומצת של החוקר, אותר הבעל והוא הובא לדיון היום בבית הדין הרבני תל אביב, בהרכב בראשות האב”ד הרב שלמה שטסמן.

לאחר שהבעל הבין שזהויותיו נחשפו, ניאות לתת גט לאשתו.

אלא שכאן הסיפור קיבל תפנית בלתי צפויה: לאחר שהדיין הרב שלמה שטסמן חשד כי הבעל ‘בעל שלושת הזהויות’ מסתיר מעיני בית הדין עוד מידע חשוב, הוא החל לחקור את הבעל.

ואז, בעיצומו של טקס סידור הגט לאישה, הודה הבעל כי הוא מנהל ‘חיים כפולים’ והוא נשוי לאישה נוספת, גם אליה בנישואין פרטיים.

דיין בית הדין לא אמר נואש, ובאמצעות פקידי בית הדין נוצר קשר עם האישה השנייה, והיא הגיעה מיד לבית הדין כדי לקבל את הגט שלה – כששתי הנשים מתוודעות לראשונה זו אל זו ליד הבעל ‘המשותף’.

לאחר טקס סידור הגיטין לשתי הנשים, שלח בית הדין את הבעל להפסקה מחוץ לאולם, כדי לנסות ולהיזכר האם לא נשא לו עוד נשים בדרך זו…

מנהל אגף עגונות, הרב אליהו מימון, שיבח את עבודתו המסורה והמקצועית של החוקר הפרטי, יפתח שגב מחברת ‘בטיחות אנוש’, שבזכות עבודתו היעילה הביא לסיומו הטוב של הסיפור המפתיע.

מנהל בתי הדין הרבניים הרב שמעון יעקבי: “אני משבח את תושייתו של האב”ד הרב שלמה שטסמן שבזכות יוזמתו ועינו החדה נמנע מקרה עגינות כואב. מקרה זה מוכיח את הבעייתיות של נישואין פרטיים האסורים על פי החוק. חשוב שמשטרת ישראל תפעל בתקיפות נגד נישואי ביגמיה ונישואין פרטיים”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אלה שמנהלים את הרבנות כולל שטסמן וחבריו
    27/01/2017 11:42
    אבי
  1. יותר גרועים מרפורמים יצא מכתב מכל הרבנים שהגיטין בכפיה של הרבנות פסולים והילדים ממזרים באף מדינה בעולם אין גוף מקביל לרבנות

    • מיקי   23/05/2017 01:25

      וראה בו מועמד לא ראוי. כל הזמן שטסמן ממציא פרשיות כדי להצדיק קיומו….