מהיום לא צריכים ניתוחים: מדפסת להחלפת עור מחומרים טבעיים

דוד ליבוביץ
|
כ"ח טבת התשע"ז / 26.01.2017 13:09
נשמע הזוי אבל זו עובדה: חוקרים מאוניברסיטת קארלוס במדריד פיתחו מדפסת תלת מימד שמנפיקה שכבות עור אדם מחומרים טבעיים בלבד • המהפכה הבאה: הדפסת שיער, גרוגרת, שסתומי לב וכלי דם

נפצעתם? חליתם? הפנים שלכם מושחתות מכוויות, פצעים, או מתקיפת סכין? פנו לליבנת פורן מהחברה למימוש זכויות מהביטוח הלאומי, אומרת הפרסומות, אולם נדמה שיש גם פיתרון יותר פשוט: מדפסת תלת מימד, כך פורסם באתר NEXTER, של mako.

ובכן מדובר במדפסת שהיא תוצר של שיתוף פעולה בין אוניברסיטת קארלוס השלישי במדריד, המרכז למחקרי אנרגיה, סביבה וטכנולוגיה, בית החולים הכללי האוניברסיטאי על שם גרגוריו מרניון וחברת BioDan, כולם מספרד.

אז איך זה עובד בדיוק? האמת, די פשוט: ראשית לוקחים דגימות תאים מהאדם שעבורו מיועדת ההשתלה. לאחר מכן נותנים לה לגדול ולהתרבות ובסוף המדפסת פורסת את התוצאה לשכבת עור אדם מחומרים טבעיים בלבד.

החוקרים מדווחים כי העור המלאכותי שלהם לא כולל שימוש בחומרים מבעלי חיים, כפי שעושות שיטות השתלת עור אחרות, כך שהעור המושתל באדם אמור להיראות, להרגיש, להתנהג ולהיקלט כאילו היה שם מאז ומעולם.

כעת ממתינים החוקרים לאישורי הוועדות הרפואיות, כשהם משוכנעים כי הם בדרך למהפכה הבאה: הדפסת שיער, גרוגרת, שסתומי לב וכלי דם.