אחרי המבוכה: הרב מצגר לא יגיע לנאום על ‘כבודה של הרבנות’

הרב הראשי לשעבר, הרב מצגר, שהודה בלקיחת שוחד במסגרת הסדר טיעון - היה צפוי לשאת נאום בכנס רבני ישראל, במסגרת מושב מיוחד שידון ב'כבודה של הרבנות' • לאחר שהתעוררה סערה - הודיע יועץ התקשורת שלו: "הוא לא יגיע לכנס. ההזמנה הייתה לפני שנחתמה עסקת הטיעון"
יוסף גרינבוים
כ"ח טבת התשע"ז / 26.01.2017 10:38

בירושלים מתקיים היום (חמישי) כנס רבני ישראל ה-8, בו ייקחו חלק רבנים מרחבי הארץ.

מי שעתיד היה לשאת נאום במהלך המושב בנושא ‘כבודה של הרבנות בישראל’ – הוא הרב הראשי לשעבר, הרב יונה מצגר, שהודה במסגרת עסקת טיעון בלקיחת שוחד בגובה חמישה מיליון שקלים, וייכנס לכלא לשנתיים מאסר.

בכנס המדובר צפויים להשתתף, בין השאר, שר החינוך נפתלי בנט, שרת המשפטים איילת שקד, ומספר חברי כנסת ורבנים מארגונים ציבוריים.

יחד עם זאת, לא ברור אם הבכירים המשתתפים במושב ידעו על נאומו של הרב מצגר – למרות ששמו מופיע בתכנייה של הכנס.

יועץ התקשורת של הרב יונה מצגר אמר בעקבות המבוכה שהתעוררה, כי הוא לא יגיע לכנס הרבנות. לדבריו, “ההזמנה לכנס הייתה לפני שנחתמה עסקת הטיעון”.

בריאיון לתכנית ‘דקלסגל’ בגל”צ אמר הגאון רבי רצון ערוסי, רבה של קריית אונו, חבר מועצת הרבנות הראשית, כי הוא אינו שבע רצון מהשתתפותו של  הרב מצגר.

“אני יודע כמוכם על השתתפותו רק מאתמול, כשראיתי את ההזמנה לכנס”, אמר הרב ערוסי – למרות שהוא עצמו נואם במושב כחצי שעה לפני הרב מצגר. “אני חושב שזה לא ראוי. העובדה שאני נבוך מהזמנתו וזה שהוא לא הוזמן לכנסים שלי – מספיקה”.

הרב מצגר

מלשכת השרה איילת שקד נמסר בתגובה כי שמה מופיע בהזמנה, אבל היא מעולם לא אישרה שתגיע לאירוע.

לפני יומיים חתמה הפרקליטות על עסקת טיעון עם הרב מצגר, כפי שנחשף לראשונה בחדשות 2.

לפי העסקה, סכומי האישום בשוחד שהוזכרו בתחילה בכתב האישום יקוצצו במחצית ל-5 מיליון שקלים, ובתמורה ירצה הרב מאסר של 3.5 שנים – כשבפועל יישב שנתיים. עוד הוסכם כי דירת מגורים של הרב בתל אביב תחולט, ובכך הוא לא יידרש לשלם קנס נוסף.

מארגון רבני צהר נמסר: “העובדה שלמושב העוסק בהרמת כבוד הרבנות מוזמן הרב יונה מצגר היא אבדן דרך מוחלט ופגיעה חמורה בתורה במוסר ובציבור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות