נתניהו לח”כים: ‘אותי חוקרים? זו בדיחה גרועה. אין גבול לרדיפה’

במסגרת 'שעת שאלות' בכנסת התייצב ראש הממשלה בנימין נתניהו על הדוכן במליאה, כדי להשיב על שאלות הח"כים בכל הנוגע לתחומי המשרדים שבהם הוא מחזיק • ח"כים מהאופוזיציה ניסו להביך אותו בשאלות על החקירות - והוא תקף חזרה: "איזו חגיגה של צביעות, איזה קרנבל של צדקנות"
אריה ריבקינד
כ"ז טבת התשע"ז / 25.01.2017 15:37

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, השיב אחר הצהרים (רביעי) על דוכן המליאה על שאלות שמפנים אליו חברי הכנסת במסגרת שעת שאלות לשרים – כלי פרלמנטרי שחודש לפני כשנה, כחלק מההסכמות בין הקואליציה לאופוזיציה על צמצום מכסת הצעות אי האמון שניתן להגיש.

כבר בתחילת ‘שעת השאלות’ הופנו אל נתניהו שאלות על חקירות המשטרה, אך ראש הממשלה סירב להתייחס אליהן – והבטיח שיענה על כך בסוף.

ח”כ דב חנין מהרשימה המשותפת שאל: “בנוגע לקשריך עם ארנון מילצ’ן נאמר בשמך שמדובר במתנות מחבר קרוב, האם מדובר בטובות הנאה מבעל הון או שהסתרת את זה שאתה בניגוד עניינים? האם לא היה נכון להגיד לכנסת שאתה בניגוד עניינים”?

יו”ר הכנסת יואל אדלשטיין הודיע כי סעיף בתקנון אוסר על נתניהו להשיב על שאלות משפטיות כלליות אלא רק שאלות בנוגע לעבודת משרדו. נתניהו ניצל את ההזדמנות והתחמק ממתן תשובה לשאלה.

גם ח”כ רויטל סוויד מהמחנה הציוני התייחסה לחקירות ואמרה: “לטענתך לא היית מודע לקשרים בין דוד שומרון למיקי גנור שפעל מתוך ניגוד עניינים, מדוע אתה ממשיך להעסיק אותו למרות שהסתיר ממך מידע?”

על כך השיב נתניהו: “אני רוצה להודיע לך ולחבר הכנסת הקודם, כל כך רוצים שאתייחס לכל הפרשיות שעולות ונופלות. למה את רוצה שיהיה פה ספוילר? אני אתייחס להכל, אל תקלקלי”.

איילת נחמיאס-ורבין מהמחנה הציוני הקריאה את דברי נתניהו על ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, כאשר בתקופה שבה נחקר ראש הממשלה – אמר נתניהו כי הוא אינו יכול להישאר בתפקידו בגלל היותו “שקוע עד הצוואר” בחקירות.

נתניהו השיב לה בציניות: “נוגע לי בלב שאת דואגת לי, הכנות של כולכם נוגעת ללבי”.

ח”כ זוהיר בהלול מהמחנה הציוני אמר לנתניהו כי הוא מסתתר מאחורי תקנון ולא עונה על שאלות – גם אלו שלא נוגעות בחקירות – ושאל: “האם אינך מוכן להצהיר על נכונתך להשעות את עצמך?”

“קיבלת כבר את הלייקים שלך בפייסבוק”, ענה לו ראש הממשלה.

ח”כ עמר בר לב מהמחנה הציוני שאל:  “בתמליל השיחות הבטחת שתדבר עם הגינג’י תוך שבועיים, האם דיברת איתו?” – כשהוא מתכוון למו”ל ‘ישראל היום’, שלדון אדלסון.

נתניהו: “אני אתן לך טעימה, אתה לא באמת מתכוון לומר שאני הראשון שנפגשתי עם מו”לים, אנשי תקשורת או עם חברים עשירים. אני שמח שמזג האוויר עובד פה טוב, כי אם לא החמאה שמרוחה פה לאנשים רבים על הראש הייתה נמסה”.

כאשר האופוזיציה התלוננה על שיו”ר הכנסת אינו מאפשר לשאול על החקירות – אמר אדלשטיין בציניות: “אני פונה לעיתונאים בבקשה לרשום שהאופוזיציה עשתה ככל יכולתה כדי לשאול את ראש הממשלה על חקירותיו”.

בסיום שעת השאלות, פנה נתניהו להתייחס לנושא מאחר שעל פי תקנון הכנסת מותר לו לעשות זאת מחוץ לזמן שעת השאלות – ואמר לחברי הכנסת: “איזו חגיגה של צביעות, איזה קרנבל של צדקנות. אני שומע את הלגלוג והתרסה, חגיגה של צביעות, תמתינו, איזה קרנבל של רברבנות. אסור לי להגיב על החקירות”.

נתניהו המשיך: “מה, אתם לא יודעים על מה שהיה פה?” שאל נתניהו – ופירט באריכות את השתלשלות ‘חוק ישראל היום.

“לפני שחוקרים אותי, צריך לחקור את כל 43 הח”כים שהצביעו על החוק וקיבלו עיתונות מלטפת מנוני מוזס. לדעתי לא צריך לחקור איש – כי כשמדובר ביחסים מורכבים בין התקשורת לפוליטיקה, אני לא חושב שצריך לחקור כך או כך, אך לאור הטררם, אני מצפה שבתקשורת גם ידרשו חקירה בנושא: מי יזם את החוק? מי הגיש? מי הצביע בעד? מי נמנע? ואיזה סוג כיסוי תקשורתי קיבלו אותם אנשים בידיעות וב-ynet. חוקרים אותי? זו בדיחה גרועה”.

נתניהו התייחס גם לעניין החשד לקבלת מתנות. “אותה צביעות, נראית גם במה שקרוי פרשת המתנות, כי מותר לקבל מתנות מחברים אז מעוותים את החוק. חוק אחד לנתניהו, חוק אחד לכל השאר. כל מי שעיניו בראשו רואה שיש פה קמפיין חסר תקדים של ציד ורדיפה, של צביעות והפעלת לחץ, המטרה היא להחליף שלטון באמצעות לחץ תקשורתי על היועץ המשפטי כדי שיגיש כתב אישום בכל מחיר”.

“התקשורת, הפרשנים, הפוליטיקאים, מנסים ומנסים, עובדים, הם עובדים בשיטת מצליח. אולי בסוף הלחץ יצליח. אחרי שיסיימו את כל הבדיקות יצטרכו לתת משהו, כך הם מקווים, כדי לרצות אותם. כתב אישום על משהו. זו התוכנית. הם אומרים: ‘תביא לנו את הראש של נתניהו, ואם לא אתה לא יועץ משפטי’. ומי מפעיל את הלחץ הזה? אותם אנשים עם מוסר כפול. תיק 6,000, 1,000 – אינסוף מספרים, אינסוף תיקים. אין גבול לרדיפה”, סיכם נתניהו שהבהיר כי הוא אינו הולך לשום מקום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות