בעל דוכן למכירת כלי בית שלא רשם הכנסות תירץ: “אני אסיר משוחרר”

אנשי יחידת ניהול ספרים של מס הכנסה אספו תירוצים בטבריה והסביבה: "הדודה החליפה אותי, אני לא יודע למה לא רשמה", "הנייר בכספיט נגמר, רציתי לרשום יותר מאוחר" - וגם: "15 שקל רשמתי ואת ה-10 שקל לקחתי לקנות אוכל"
שייע קליין
כ"ז טבת התשע"ז / 25.01.2017 11:13

אנשי יחידת ניהול ספרים של מס הכנסה ערכו מבצע ביקורת בטבריה ובסביבה. במסגרת המבצע, שנוהל על ידי פקיד שומה טבריה, התבצעו 97 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים, מהן עולה כי כ-19% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין.

בחנות לפירות וירקות בעיר טבריה, בה נערכה ביקורת ניהול ספרים נמצא, כי הכנסות של כ-1200 שקלים לא נרשמו. בדיקה נוספת העלתה, כי לבעל החנות אין תיק ברשות והוא אינו מנהל ספרים.

גם בדוכן למכירת כלי בית בטבריה נתגלה כי מפעילו אינו רשום ברשות המסים ואינו מנהל ספרים. בעל הדוכן הסביר: “אני אסיר משוחרר”.

במספרה בטבריה בה נערכה קניית ביקורת שלא נרשמה ערכו מבקרי הרשות ביקורת ספרים שהעלתה, כי הכנסות שהתקבלו מכמה לקוחות לא נרשמו בספרי העסק. בעל המספרה טען: “הייתי עסוק מאוד, זה עסק קטן”.

בחנות לחומרי בנייה במג’אר גילו המבקרים כי לא נרשמה הכנסה שנתקבלה באשראי. בעל החנות הסביר: “הנייר בכספיט נגמר, רציתי לרשום יותר מאוחר”.

בחנות לאביזרי סלולר בכפר לא נרשמה קניית ביקורת. בעל החנות בתגובה:”הדודה החליפה אותי, אני לא יודע למה לא רשמה”.

בחנות משחקים בטבריה לא נרשמה קניית ביקורת של 25 שקל, בתגובה הסביר בעל החנות: “15 שקל רשמתי ואת ה-10 שקל לקחתי לקנות אוכל”.

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ביקורת מס הכנסה
    25/01/2017 12:05
    איתן
  1. מצוין, יש לרדוף את מעלימי המס. אני שכיר ומשלם מס על כל שקל שאני מרויח