שליש מהגולשים ברשת הודו: הקשר שלהם עם ילדיהם ובני זוגם נפגע

מחקר של מעבדת קספרסקי מעלה: לפחות שליש מן האנשים הודו כי קשריהם עם חבריהם, ילדיהם ובני זוגם הומעט בעקבות השימוש ברשתות החברתיות • מומחית: "התקשורת הדיגיטלית משלימה כיום את התקשורת בחיים האמיתיים"
נוחי גולד
כ"ז טבת התשע"ז / 24.01.2017 23:30

אם היינו צריכים הוכחה כי הגלישה ברשת פוגעת בקשריהם של האנשים עם הסובבים אותם, מגיע המחקר של מעבדת קספרסקי ומראה שהקשר עם החברים ועם בני המשפחה עלול להיפגע מהשימוש באינטרנט.

על פי המחקר שפורסם באתר nrg, שליש מהאנשים הודו כי בעקבות השימוש ברשת הם מתקשרים פחות עם ההורים שלהם (31%), הילדים (33%), בני זוג (23%) וחברים (35%) – מכיוון שהם יכולים לתקשר איתם ברשתות חברתיות.

מלבד זאת, כמעט חמישית (16%) העידו כי היחסים שלהם עם בת או בן הזוג נפגמו כתוצאה מחשיפה ברשתות החברתיות.

מה עומד מאחורי המספרים המשמעותיים הללו?

ד”ר אסטריד קרולוס, פסיכולוגית מדיה באוניברסיטת ורצבורג, מסבירה: “מחקרים מראים כי התקשורת הדיגיטלית משלימה כיום את התקשורת בחיים האמיתיים. אנו חיים בעולם גלובלי ונייד מאוד, המייצר מרחק בין בני זוג וחברי משפחה. תקשורת דיגיטלית מספקת אפשרות  לגשר על פערים אלה בחיים המודרניים שלנו.

“עם זאת, תקשורת דיגיטלית אינה יכולה להחליף לחלוטין תקשורת פנים אל פנים – לפחות לא תמיד ולא במלואה. תקשורת דיגיטלית היא עשירה פחות מבחינת ההשפעה על ערוצים חושיים, וכתוצאה מכך מספקת איכות תחושתית מופחתת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות