“החרדית ביותר”? • אז מה מחפשים חב”דניקים במפלגת האיחוד הלאומי

אריה ריבקינד
|
כ"ז טבת התשע"ז / 24.01.2017 22:40
‘האיחוד הלאומי’ מנסה להציג הרחבת השורות: “הערב בביתר עילית הושק המטה החרדי של המפלגה” • אלא שהמשתתפים היו עסקנים ופעילים מחסידות חב”ד • גורם פוליטי בבית היהודי לחרדים10: “אריאל מנסה להרשים את בנט, שיחשוב שיש לו קהלים”

אורי אריאל מנסה להרשים את נפתלי בנט? הערב (שלישי) הושק בעיר החרדית ביתר עילית ‘המטה החרדי’ של סיעת האיחוד הלאומי, בהשתתפות עסקנים ופעילים מחסידות חב”ד.

לפי דיווח של המפלגה, “במהלך הערב דנו המשתתפים בקשר בין המגזר החרדי ובין הציונות הדתית, בשייכות הטבעית של המגזר החרדי למחנה הלאומי. המטה יקדם נושאים חברתיים שונים, יפעל לשילוב החרדים בשוק התעסוקה ועוד נושאים אשר אינם מקבלים ביטוי במפלגות החרדיות. בנוסף הוצג מענה ממשלתי למוסדות של חסידות חב”ד בארץ ובעולם”.

יו”ר האיחוד הלאומי, שר החקלאות אורי אריאל אמר: “החיבור בין הציבור הדתי והחרדי הוא טבעי ויש בכוחו לקדם פעילות אדירה במגוון התחומים של זהות יהודית והאדרת המוסרת היהודית בעם ישראל. אני מאמין שהמהלך היום הוא צעד ראשון בדרך ארוכה ומשותפת של חיבור ואחדות לטובת עם ישראל”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ אמר: “שיתוף הפעולה של הציונות הדתית עם הציבור החרדי הוא חיבור טריוואלי ומתבקש. הערכים המשותפים של אהבת התורה העם והארץ הם העומדים בבסיס החיבור החשוב הזה. שילוב הכוחות שלנו עם חב”ד והציבור החרדי יוביל לעשייה מבורכת וחשובה למען עם ישראל. בע”ה נעשה ונצליח”.

מזכ”ל האיחוד הלאומי, אופיר סופר הוסיף, “פגשנו פעילי שטח רבים, שמזהים את החיבור עם האיחוד הלאומי כחיבור טבעי. ביניהם פעילי חב”ד הנאמנים לשלוש השלמויות – העם התורה והארץ. כמו גם פעילים חברתיים אנשי תורה חרדים, חרדים עובדים, חרדים אקדמאיים – שבמציאות הנוכחית אינם מזהים אף מפלגה כבית פוליטי למעט האיחוד הלאומי”.

זכריה לנדאו מ’המטה החרדי’ אמר: “אנו שמחים על שיתוף הפעולה. האיחוד לאומי, הוא בית טבעי עבורנו. הצלחת המטה, תימדד במעשים ובתוצאות”.

גורם פוליטי בבית היהודי אמר בתגובה לחרדים10: “אורי אריאל מנסה איך להרשים את נפתלי בנט שיחשוב שיש לו קהלים – וזה קשקוש! הוא נפגש עם חב”דניקים ומדבר על מטה מהמגזר החרדי… כל החב”דניקים שנפגשו איתו בביתר הם פעילי ליכוד או שמצביעים לברוך מרזל ואלי ישי, ובין בחירות לבחירות בכלל מגיעים לבצע שתדלנות אצל הח”כים החרדים”.

לדבריו, “הבעיה האמיתית של אורי אריאל היא שהוא לא באמת הביא לבית היהודי מצביעים”.