הקלטות נחשפות: מה דרשו מקורבי דרעי ממנהלי רדיו ‘קול ברמה’?

בכיר ב'קול ברמה' סיפר לחדשות 10, כי מקורבו של יו"ר ש"ס איים: "נמשיך במלחמה אם לא תתיישרו עם מה שאנחנו רוצים" • "דרשו לפטר שדרנים, לכנות בשם 'מרן' רק את חכם שלום כהן, ווטו על ראיונות עם אלי ישי" • יוסף חיים כלאף: "לא ביקשתי כלום, לא הצעתי כלום, ולא דרשתי לפטר איש"
אליעזר היון
כ"ז טבת התשע"ז / 24.01.2017 23:15

דרישה לפיטורין של ‘שדרנים ביקורתיים’, הפסקת ראיונות עם פוליטיקאים יריבים וסיקור אוהד של מפלגת ש”ס – כל זאת בתמורה, לכאורה, להסרת חרם של מפרסמים.

העיתונאי עקיבא נוביק הציג במהדורה של חדשות 10 הקלטות בהן מספר בכיר בתחנת הרדיו ‘קול ברמה’ כיצד לכאורה האיש הכי קרוב לאריה דרעי ניסה לסגור איתו ‘דיל’.

נוביק: “זה סיפור על מאבק יצרי מאד, יש בו רבנים, פוליטיקאים, והרבה מאד כסף. גם בתקשורת החרדית הסיקור מושפע, לעיתים קרובות, מאינטרסים כלכליים וההקלטות חושפות את אחורי הקלעים של יחסי לשכת אריה דרעי והתקשורת החרדית.

“יום אחד אני מקבל טלפון, תבוא לפגישה. מי שהתקשר אלי זה אחד האנשים שהיה באותה תקופה מאד קרוב ליו”ר התנועה”, מספר בכיר ברדיו קול ברמה.

בתחילת 2015 הוא נפגש עם שניים מאנשי הצללים של דרעי, אחד מהם הוא עוזרו הקרוב, יוסף חיים כלאף.

הרקע: מלחמה שניהלה ש”ס נגד התחנה שנתנה פתחון פה לאויב המר, אלי ישי.

הבכיר מקול ברמה: “הם הקימו כוח פעולה שהטריד את המפרסמים שלנו, הם אסרו על כל חברי הכנסת ונציגי התנועה בכל הדרגים להתראיין בתחנה. שאלתי במפורש: חבר’ה, אתם מגיעים מטעם התנועה? מטעם היו”ר? הם אמרו לי: ‘כן, מה שנסגור פה, יהיה מקובל עליו’.

“אמרתי, מה אתם רוצים? אמרו: ‘תשמע, אנחנו נמשיך במלחמת חורמה נגד הרדיו כל עוד אתם לא תתיישרו לפי מה שאנחנו רוצים'”.

יועציו של דרעי, לפי הדיווח, הציבו רשימת דרישות מעניינת מאוד. היא מלמדת, לכאורה, על האופן שבו ניסו להשתלט על האויב התקשורתי הכי גדול שלו. בין היתר בעזרת ‘רשימות שחורות’ של שדרנים לא רצויים.

“אמרו לי שמע, אנחנו רוצים סיקור אוהד לש”ס, לאריה דרעי, לכל הפעילות של התנועה’. אמרתי להם: ‘איך תמדדו את זה?’

“אמרו: ‘נושיב שני קשבים על המערכת שלכם, יאזינו לכם 24 שעות ונמדוד את זה’. אמרתי: ‘אסור לי לדווח על דברים אחרים?’ אמרו לי: ‘לא, אנחנו רוצים 70-90 אחוז מהרדיו שידווח דברים טובים חיוביים על ש”ס’.

“שאלתי: ‘איזה עוד דרישות יש לכם’. אמרו: ‘תשמע, יש שני שדרנים שאנחנו חייבים להוציא אותם מהרדיו. הם תומכים באלי ישי, הם חברים שלו, אנחנו לא יכולים לסבול אותם. הם הזכירו שני שמות – מרדכי לביא ועמי מימון. אמרתי: ‘תקשיבו, אני לא מתערב לשדרנים שלי בתכנים, אין שום סיבה שנעיף אותם מהתחנה’…”

בר מצוה עמי מימון

לפי חדשות 10, החטא של שני השדרנים האלה הוא זיהוי עם אלי ישי. לא רק עליהם הוטל חרם. על פי ההקלטות שבידי חדשות 10 יועציו של דרעי ביקשו לקבוע, באמצעות הרדיו, מיהו יורשו האמיתי והיחיד של הגר”ע יוסף זצ”ל.

מתוך ההקלטה: “שאלתי ‘מה עוד’? אמרו: ‘זה מאד מפריע לנו שאתם קוראים בשם מרן לרבנים נוספים. אנחנו רוצים שרק חכם שלום אתם אומרים מרן. והם מנו רשימה של רבנים אחרים שלא מוכנים שניתן להם את התואר מרן”.

בחדשות 10 ציינו כי מרן האמיתי, אגב, אהב מאד את רדיו קול ברמה – הציגו הקלטה של הרב עובדיה: ‘אני מברך את המאזינים היקרים שמאזינים לרדיו קול ברמה’ – אלא שהרדיו ששידר במשך שנים, המשיך לתת אחרי הסתלקותו פתחון פה ליריב הפוליטי אלי ישי ולמפלגתו החדשה.

“היה להם דרישות שלא לתת לגיטימציה בשום אופן לאלי ישי. איך אנחנו יכולים להימנע מלראיין מישהו שהיה יו”ר ש”ס עד לפני כמה חודשים? הם אמרו ‘אלו התנאים’.

בחדשות 10 דווח כי לטענת הבכיר ברדיו, יוסף חיים כלאף, נאמנו המובהק ביותר של דרעי, היה האיש שהניע את רוב המהלכים בפגישה.

עקיבא נוביק (על רקע סרטון מהברית לבנו של כלאף, כשהרב עובדיה משמש כסנדק): “התמונות האלו – מוכיחות על מעמדו של כלאף בש”ס, ערב הבחירות הוא ניהל את המלחמה הכלכלית של ש”ס נגד רדיו ‘קול ברמה'”.

הבכיר מקול ברמה: “באותה פגישה יוסף חיים כלף אומר: ‘אתה יודע, המשמעות היא שאם אתם לא תיענו לבקשות שלנו אנחנו נמשיך את החרם, הרבנים ייצאו נגדכם, שום מפרסם גדול לא יפרסם אצלכם, עד שאתם תבינו שהרדיו הזה שייך לתנועת ש”ס'”.

לפי חדשות 10, גם הפגישה הזו לא נשאה פרי והחרם של ש”ס על ‘קול ברמה’ נמשך עד היום: משרדי הממשלה של ש”ס, ויש שלושה כאלה, מעבירים מאות אלפי שקלים תקציבי פרסום לרדיו המתחרה ‘קול חי’. אפילו יום ההולדת של התחנה מומן מכספי משרד הפריפריה של דרעי.

על רקע מלחמות נוני מוזס ההקלטה הזו מלמדת שמלחמות יש גם בפוליטיקה החרדית. והן יכולות להיות לעיתים הרבה יותר אמוציונליות.

תגובת יוסף חיים כלאף לערוץ 10: “לפני כשנתיים פנה אלי גורם בכיר הקשור ל’קול ברמה’ וביקש ממני להתייעץ עמי לעניינים שונים הנוגעים לעבודתו. במהלך הפגישה לא ביקשתי כלום, לא הצעתי כלום וכמובן שלא דרשתי את פיטוריו של איש בנוסף יודגש שלא ייצגתי אף אחד בפגישה ולא דיברתי בשם אף אחד”.

מקורבי אריה דרעי מסרו בתגובה לערוץ 10: “אין לו שום קשר לדברים”.

אריה דרעי

עקיבא נוביק: “זו התגובה הקבועה שלו בפרשות האחרונות, הוא לא מכחיש את הפרטים אבל אומר שזה לא על דעתו. כלומר, המקורבים שלי פועלים, פוגשים יריבים, דואגים לאינטרסים, אני לא יודע מזה כלום. הם עושים את זה ביוזמתם הפרטית. הסיבה, אפשר להעריך, שאם ייחשפו כל הקשרים של לשכת דרעי בתקשורת החרדית, תיפתח פה תיבת פנדורה שממש עדיף לדרעי לא לדעת מזה”.

יוסי אלי, כתב חדשות 10, הוסיף ודיווח במהדורה כי כלאף כבר הודה שהוא משלם כסף לעיתונאים.

אלי: “כן בהחלט, המשטרה לא ציפתה לאליבי מהסוג הזה. כאשר עצרו את חיים כלאף בחדש לסחיטה של אותו חבר המועצה מירושלים, הוא סיפר סיפור – כאשר המשטרה הציגה בפניו העברות כספיות מצידו לכיוון איש תקשורת חרדי שמפרסם בקו החדשות החרדי – הוא סיפר שהוא הביא את אותם הכספים לטובת השגת פרסום כלשהו לטובת מפלגת ש”ס.

“אנחנו מגלים עוד שבמהלך החקירה ניסתה המשטרה לבדוק אם ליו”ר ש”ס אריה דרעי יש קשר לאותם הכספים שמועברים לעיתונאים החרדים, כלף הכחיש את הנושא הזה. שוחחנו היום עם כלף, שסיפר כיצד פעם אחר פעם המשטרה ביקשה ממנו להעיד נגד דרעי. ‘ניסו כל הזמן לגרור אותי לכל מיני מקומות על דרעי. גם על דברים אחרים, לא רק בתיק הזה. תגיד, דרעי משלם לעיתונאים? דרעי עושה ככה?'”

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בושה וחרפה
    24/01/2017 23:53
    אברהם
  1. במקום לחפש אהבה ואחדות בתוך הציבור הספרדי החרדי, דתי ומסורתי – מחפשים מריבות והתנכלויות שלא יועילו. רבי אליהו ישי יחזור לשולחן הממשלה,(מקווה שיפורסם,,)

  2. מבקשים שלום בציבור הספרדי
    26/01/2017 17:03
    אברהם
  3. מבקשים מריבונו של עולם – תאחד את הרבנים שלנו, תאחד את שליחי הציבור שלנו.
    כולם ביחד ש”ס תהיה – 18 מנדטים בתוך שנה לאיחוד ולשלום בין כולם,

    • דניאל   30/01/2017 05:48

      צודק בהחלט

  4. מה דעתכם להביא שלום בציבור הספרדי?
    30/01/2017 13:58
    אברהם
  5. התגובות של הציבור יביאו גם הם לשינוי,,,

  6. פלילי, למה הפושעים הלו לא יושבים במאסר?
    01/02/2017 03:06
    יוסף שווינגר
  7. המשטרה פוחדת מהם?