‘כעת לליברמן תהיה תחנת שידור?’ • גל”צ תהיה כפופה למשרד הביטחון

חנת הרדיו הצבאית, שהיתה עד היום יחידה בתוך צה"ל עם מפקד, תהפוך בעקבות החלטת השר אביגדור ליברמן ליחידת סמך במשרד הביטחון • לפני כשבוע הוארכה כהונתו של ירון דקל כמפקד התחנה בחצי שנה
אבי כץ
כ"ו טבת התשע"ז / 24.01.2017 20:05

שר הביטחון אביגדור ליברמן החליט היום (שלישי) בהתאם להמלצת מנכ”ל משרדו, אודי אדם, כי תחנת הרדיו הצבאית גלי צה”ל תצא מאחריות הצבא ותועבר לידי משרד הביטחון.

בעקבות החלטת השר, יוקם צוות יישום, שיעסוק בהעברת התחנה מיחידה צבאית ליחידת סמך במשרד הביטחון, עד לתחילת חודש מאי הקרוב.

נזכיר, כי כחלק מהמהלך לגיבוש התכנית הרב שנתית ‘גדעון’ של צה”ל המליץ הרמטכ”ל גדי איזנקוט פומבית לשר הביטחון הקודם, משה יעלון, להוציא את תחנת השידור מתוך הצבא.

“זה לא דמוקרטי שלצבא יש תחנת רדיו”, אמר איזנקוט בדיון שנערך בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת על תקציב הביטחון, וחשף כי בגלי צה”ל יש תקנים “כמו בשתיים וחצי טייסות קרב בחיל האוויר”.

עם חילופי שרי הביטחון מינה שר הביטחון הנכנס, אביגדור ליברמן, ועדה בראשות מנכ”ל משרדו לבחינת עתיד תחנת הרדיו.

ח”כ נחמן שי (המחנה הציוני), חבר ועדת החוץ והביטחון ומפקד גלי צה”ל לשעבר, מסר בתגובה להודעת משרד הביטחון: “אז עכשיו לליברמן תהיה תחנת שידור? זהו שינוי מהותי במעמד התחנה”.

לדבריו, “לא עולה על הדעת כי יעשה דבר כזה ללא דיון ציבורי רחב ומקיף. בלבו של הדיון הזה עצמאות התחנה וחופש הפעולה העיתונאי של אנשיה. בשום פנים אין להכפיף התחנה לדרג פוליטי ולהכתיב לה את מהלכיה ותכניה”.

לפני כשבוע החליטו שר הביטחון ליברמן והרמטכ”ל גדי איזנקוט להאריך את כהונתו של ירון דקל כמפקד התחנה בחצי שנה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות