מפכ”ל המשטרה מאשים: מטרידים קצינים בכירים מאגף החקירות

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך מאשים על רקע חקירות ראש הממשלה: "יש הטרדות של קציני משטרה בכירים בתחום החקירות, איני יודע מי הגורמים, אבל במשמרת שלי לא יפגעו בעצמאות המשטרה לעשות את תפקידה"
קובי פינדרוס
כ"ו טבת התשע"ז / 24.01.2017 15:46

“במשמרת שלי לא יפגעו בעצמאות המשטרה לעשות את תפקידה”, כך אמר מפכ”ל המשטרה רוני אלשיך היום [שלישי] ביחס לטענות על הטרדת קצינים סביב חקירת ראש הממשלה.

המפכ”ל אמר כי הוא מודע להטרדות הקצינים: “יש הטרדות של קציני משטרה בכירים בתחום החקירות, איני יודע מי הגורמים, איני יודע מי עומד מאחוריהם, כל אחד שייקח את הפרשנות לאן שהוא רוצה”.

עוד אמר המפכ”ל כי הוא עומד מאחורי הקצינים: “אנו מחזקים את הקצינים האלה, הם עושים עבודה מקצועית, נקייה, ישרה וזה תפקידם. לזה הם גויסו למשטרה ומוינו לתפקידם. כמיטב שיפוטי, הם עושים זאת ביושרה ובניקיון כפיים”.

דבריו של אלשיך מצטרפים להודעה שמסרה אמש המשטרה ברקע החקירות נגד נתניהו. “בימים האחרונים, על פי פניות כתבים לבדיקת טענות שונות ומשונות, אנו מזהים מה שנראה לכאורה כמסע מתוזמר שעניינו העלאת טענות כזב כנגד קצינים בכירים באגף החקירות”, נמסר בהודעה. “אנו רואים בחומרה הפעלת לחץ (בוודאי שקרי) שנועד להרתיע את גורמי אכיפת החוק למלא תפקידם נאמנה, באמצעות פגיעה משוללת יסוד בחוקרים ובאמינותם. משטרת ישראל תעניק גיבוי מלא לחוקריה. המשטרה תמשיך לעשות את מלאכתה נאמנה ללא משוא פנים וללא מורא”.

בתחילת השבוע כזכור רמז המפכ”ל כי ישנה תשתית ראייתית נגד ראש הממשלה: אנחנו יודעים מה היה שם, אנחנו נותנים פוש כדי שזה לא יימתח יותר מדי זמן, אנחנו יודעים את הרגישויות הציבוריות סביב העניין הזה ואני מעריך שתוך כמה שבועות נהיה אחרי הכול”, אמר אלשיך. “אין לנו מחלוקות מהותיות עם הפרקליטות, הדיון הוא בעיקר בפרשנות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות