צ’רלי אזריה בכה על הדוכן: “די. צה”ל זרק את הבן שלי, המשפחה קרסה”

אביו של אלאור אזריה עלה לדוכן בבית הדין הצבאי, במהלך שלב הטיעונים לעונש - ומתח ביקורת על היחס שקיבל: "אשתי ירדה למשקל 38 ק"ג מאז התקרית. קיבלתי שבץ מוחי. צה"ל זרק את בני. צה"ל לא מתייחס אלינו"
חיים טוויל
כ"ו טבת התשע"ז / 24.01.2017 15:20

החייל אלאור אזריה, שהורשע בהריגת מחבל פצוע בזירת פיגוע בעיר חברון, התייצב היום (שלישי) בבית הדין הצבאי בקרייה בתל אביב, לתחילת שלב הטיעונים לעונש. התביעה הצבאית תבקש לגזור על אזריה שלוש עד חמש שנות מאסר.

לטובת אזריה הגיעו להעיד כעשרה עדי אופי, בהם חיילים, מפקדים לשעבר ששירתו איתו, מכרים, וכן ראש עירית רמלה, יואל לביא.

עדי האופי עלו בזה אחר זה לדוכן העדים בניסיון להמתיק את עונשו של אזריה. אחר כך יתאפשר לאלאור עצמו לעלות לדוכן, כדי לשאת דברים.

ראשון העדים שעלה לדוכן להעיד לטובת אלאור היה אביו צ’רלי, שסיפר בבית הדין: “עלינו ארצה בשנת 1975 מצרפת, אבי לחם במלחמת העולם השנייה נגד הנאצים, שחרר את פריז, השתתף בכיבוש נורמנדי וקיבל את אות האומץ והעוז על כך שלא השאיר את מפקדו פצוע בשטח.

“אחי הגדול שירת 30 שנה בקבע, אני הייתי 33 שנה חוקר משטרה ברמלה ובלהב 433, ואח נוסף שלי בשב”ס. חינכתי את ילדיי לכבד כל אדם ללא קשר לצבע אורו או דתו. ברמלה כל שכניי המוסלמים מכבדים אותי ואנו אותם.

הוא המשיך: “אל אור, כשמו כן הוא – מקרין אור בכל מקום שבו הוא נמצא”.  הוא סיפר כי בנו עשה הכל כדי להתגייס לצבא, ולמרות שהיה ילד שמן הוא התאמן הרבה כדי להשיג את מטרתו, כולל קיום ריצות בגשם ואימונים במכוני כושר. “אלאור ידע רק לתת, יש לו חברים מוסלמים ונוצרים. אלאור יצא לקורס חובשים בגלל היותו מצטיין ולמרות שהיה חובש פלוגתי הוא עלה לשמור במקום חבריו על אף שלא היה צריך לעשות זאת.

הוא תיאר כי בנו איבד את שמחת חייו בשירותו כחובש פלוגתי. “אלאור אמר לי יומיים לפני התקרית ‘אבא, נהיה לי קשה יותר, מוסיפים לי עוד ועוד משימות ובאים אליי בטענות'”.

צ’רלי תיאר מקרה שבו אלאור הושאר 12 שעות ללא אוכל ומים כששמר על מבוקש עצור. ”הביאו לו בסוף מנה בחמגשית והוא החליט לתת אותה למחבל העצור”.

האב הוסיף וגולל על מצב המשפחה: “אשתי ירדה למשקל 38 ק”ג מאז התקרית. קיבלתי שבץ מוחי ואיבדתי יכולת ללכת ולעמוד במשך שלושה חודשים. המשפחה שלנו קרסה. אחי, סנדקו של אלאור, לקה פעמיים בלבו במהלך הפרשה. אחת מבנותיי עצרה את לימודי הרפואה שלה כדי לסייע מהבית. 10 חודשים אף מפקד לא פנה אליי, זרקו את הילד.

”לפני כמה ימים מצאתי כדור 5.56 בתא הדואר שלי. יש משפחה מאחורי אלאור וכל הדלפה פוגעת ומסכנת אותנו. צה”ל זרק את בני. צה”ל לא מתייחס אלינו”.

האב פנה אל השופטים, כשהוא בוכה על הדוכן: “אני חושב שהעונש שקיבל אלאור והמשפחה זה מספיק ודי. עשרה חודשים שאנחנו לא חיים, עשרה חודשים שאנחנו סובלים. זה התעללות פיזית ונפשית במשפחה. הוא עשרה חודשים במעצר בבסיס – אין לו את אמא ואבא”.

אמש דיווח הערוץ הראשון כי למשפחת החייל אלאור אזריה הגיעה מעטפה שבתוכה קליע של רובה והודעת סמס: “אנחנו נהרוג את אלאור בקרוב”. האבטחה סביב המשפחה תוגברה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות