רבני העיר העתיקה נגד חוף התועבה: “להסיר הפריצות הנוראה”

סערת פתיחת חוף הצעירים בירושלים • רבני העיר העתיקה: "כל מי שישי בליבו יראת שמים, מבין עד כמה חובה עליו לפעול למען לא תהיה עיר קודשנו מושפלת עוד"
נחמן וייס
י"ג סיון התשע"ד / 11.06.2014 14:53

חוף התועבה: סערת פתיחת חוף הצעירים בירושלים ממשיכה להכות גלים, מכתב של רבני העיר העתיקה נשלח היום לחברי המועצה בירושלים. כמו כן שוגר מכתב אנונימי נגד ראש העיר ניר ברקת.

המכתב, שכתב הגאון רבי אביגדור נבנצאל, רבה של העיר העתיקה, מופנה אל “כבוד חברי מועצת העיר וחברי הנהלת העיר ולכל העוסקים ועומדים על המשמר”.

במכתב נאמר: “כאשר עיריית ירושלים מורכבת מנציגים שומרי מצוות, אבקש מקרב לב מכל אחד ואחד לעמוד בכל תוקף ולמנוע את חילולי השבת אשר נעשים במתחם תחנת הרכבת רח”ל. ולא חרבה ירושלים אלא בשביל שחללו בה את השבת, והנביא ירמיה מוכיח את ישראל על שמירת שבת בשערי ירושלים, שלא לגרום חורבן העיר ח”ו. עם מקדשי שביעי עורו והתעוררו  על פרצה גדולה זו ועליכם כל אחד ואחד לפעול ולא לשקוט עד שתוסר חרפה זו.

“עוד זאת נוסף לאחרונה פריצות נוראה רח”ל במתחם הנ”ל גם בזה יש להתעורר ולמחות ולפעול שהדבר יפסק בהקדם ממש וכל מי שישי בליבו יראת שמים, מבין עד כמה חובה עליו לפעול למען לא תהיה עיר קודשנו מושפלת עוד, ולהסיר הפריצות הנוראה לאלתר מפלטרין של מלך”.

הרב נבנצאל מסיים, “ובזה נזכה לראות בבניין ירושלים וכל המתאבל על ירושלים זוכה ורואה בבניינה במהרה בימינו אמן. ואלמלא שמרו ישראל שתי שבתות כהלכתן מיד נגאלין במהרה בימנו אמן”.

על המכתב חתומים הגר”א נבנצאל, הגאון רבי שמחה הכהן קוק רבה של רחובות ורב בית הכנסת החורבה, הרב אליהו מדינה הרב הספרדי של הרובע, והרב נחום נריה.

נבנצאל

בנוסף  צורף מכתב של כביכול הזמנה בשם ראש העיר ברקת, ובה כביכול ברקת מזמין את התושבים “ערבים נוצרים ויהודיות” אל “מסיבה פרועה”, וכאן מגיע תיאור של המסיבה.

בתחתית המכתב משוגרת עקיצה לחברי המועצה החרדים, “שממשיכים בשתיקת ההסכמה המפתיעה”.

חוף ברקת

תגובת עיריית ירושלים: “המתחם הוא פרטי והעירייה אינה מעורבת בהקמתו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות