ישראלי שנלחם בדאע”ש עצור שנה וחצי במדינה ערבית ומואשם ברצח

בן חסין, צעיר בן 22 מתל אביב, שנלחם בדאע"ש יחד עם כוח מקומי במדינה ערבית שלה אין קשרים דיפלומטיים עם ישראל - נמצא במעצר זה שנה וחצי ועומד בפני עונש מוות • רצח נהג מונית שרצה להסגירו לארגון הטרור • משרד החוץ: "מקווים שישוחרר בקרוב"
חיים טוויל
כ"ו טבת התשע"ז / 24.01.2017 12:40

בן חסין, צעיר בן 22, תושב תל אביב בעל אזרחות קנדית,שנלחם בארגון דאע”ש במדינה ערבית שלה אין קשרים דיפלומטיים עם ישראל, מואשם ברצח ונמצא במעצר זה שנה וחצי. העונש על רצח במדינה זו הוא עונש מוות.

מדובר בפרטים מפרשה ביטחונית שחשף לפני כחודשיים השר איוב קרא מהליכוד ומיד לאחר מכן נאסרה לפרסום על ידי הצנזורה הצבאית.

היום הותר לפרסום כי הצעיר הגיע לבקר את סבו וסבתו שמתגוררים במדינה שבה נולד. במהלך שהותו התנדב לכוח צבאי מקומי שפועל בין השאר נגד דאע”ש ואף קיבל נשק אישי.

בעת שנסע במונית במדינה, הוא שוחח בטלפון הסלולרי שברשותו בעברית. הנהג שזיהה שמדובר בישראלי סטה מהמסלול ורצה להסגיר את הישראלי לידי דאע”ש. כדי למנוע את הסגרתו, הישראלי ירה בנהג המונית והרג אותו. הוא נעצר, כאמור, והואשם ברצח.

אביו של הישראלי שמתגורר בישראל פנה למשרד החוץ בבקשה לסייע בהשבת בנו לארץ. האב הצליח לדחות את תחילת המשפט ואף לנהל משא ומתן להסדר כופר עם משפחת הנהג ההרוג – וסיכם עמם על פיצויים בגובה 120 אלף דולרים.

ההסכם שגובש בין הצדדים יוצג בבית המשפט בסוף החודש, כדי לקבל תוקף של פסק דין.

ממשרד החוץ נמסר: “שלומו וביטחונו של האזרח הישראלי עומדים בראש מעיינינו. לשם כך, עומד משרד החוץ בקשר מזה זמן רב עם משפחתו. אנו מקווים שמאמצי האב והמשפחה יישאו פרי וכי הבן ישוחרר בקרוב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות