מד”א: קרב הישרדות על תרומות • איחוד הצלה: פועלים באופן דורסני

"אתם מעבירים אותי מאחד לשני, אני פה כדי להציל חיים, לא משעמם לי" • הקרב בין מד"א לאיחוד הצלה מתלהט: מסרבים לתת כתובות ופרטים של זקוקים לטיפול • שר הבריאות קיבל את ההקלטות ויזמן את שני הגופים לבירור, כדי לשים הוויכוחים ביניהם בצד ולקבל אחריות על הצלת חיים
חיים טוויל
כ"ו טבת התשע"ז / 24.01.2017 11:05

הקרב התקשורתי בין איחוד הצלה למד”א הגיע הבוקר (שלישי) גם אל גלי צה”ל: בכתבה שפורסמה הבוקר בתחנת הרדיו הצבאי, תועד מקרה בו חובש איחוד ההצלה הגיע לאירוע בשבוע שעבר והתקשר למד”א כדי לקבל מיקום מדויק.

“שלום, זה מנחם מאיחוד הצלה, אפשר בבקשה את הפרטים? אני פה בכניסה לבניין”.

המוקדנית: “דבר עם המוקד שלנו, יש לנו הוראות”.

החובש ענה לה: “אתם מעבירים אותי מאחד לשני, אני פה כדי להציל חיים, לא משעמם לי”.

במוקד הכוננות סירבו לענות לחובש, למרות שאמבולנס של מד”א עדיין לא הגיע לזירת האירוע.

בהקלטות נוספות, שנחשפו הבוקר בגלצ, נמצא כי למד”א אין מספיק אמבולנסים זמינים ליציאה לזירות אירוע. איחוד הצלה קרא לציבור החרדי להזמין במקרה חירום אמבולנס שלו ולא של מד”א, למרות שאין להם אמבולנסים המפנים לבתי חולים. בשבוע שעבר פורסם בערוץ 2 כי איחוד הצלה אף מסרבים להעביר למד”א פרטים חיוניים על מזמין האמבולנס.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה לגל”צ: שר הבריאות רואה זאת בחומרה רבה. הוא קיבל את ההקלטות ויזמן מיד את שני הגופים לבירור, כדי לשים את הוויכוחים ביניהם בצד ולקבל אחריות על הצלת חיים.

ממגן דוד אדום נמסר בתגובה: “לצערנו הרב עמותת איחוד הצלה מנהלת קרב הישרדות על כסף ותרומות ואינה בוחלת בשום אמצעי כדי להשיג את מטרתה. כנראה מסיבה זו הם מסרבים לפעול על פי הנחיות משרד הבריאות ומעדיפים שיטות של המערב הפרוע.

“שבנו והבהרנו כי במצבים של הצלת חיים נדרשת מיומנות גבוהה ורק מתנדבים אשר עומדים בתקנים המקצועיים רשאים להשתלב בפעילות מבצעית”.

מאיחוד הצלה נמסר בתגובה: “מד”א פועל באופן דורסני לשמר את המונופול שלו על הצלת חיים בישראל, גם אם הדבר עלול לעלות בחייהם של אזרחים. לזמן קצר הפסקנו להעביר את מספר הטלפון של המודיע למד”א, לאחר שאנשים שהתקשרו אלינו הוטרדו על ידי גורמים במד”א.

“למרות זאת, כדי למנוע חיכוך מיותר, שבנו להעביר את מספר המודיע למד”א.

“אנו קוראים למד”א להשאיר את ענייני האגו מחוץ לזירת הצלת החיים ולאפשר לכל אדם שהוכשר לכך לסייע במהירות ולהעניק טיפול מציל חיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות