בנט על הדו”ח: “הקיבעון הביטחוני קרס” • יעלון עקץ: “מקושש לייקים”

השר נפתלי בנט בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי: ניצחון הוא לא מילה גסה. ביטחון אזרחי ישראל תלוי בכך שישראל תחזור שוב לנצח • יעלון תוקף את הדלפת הציטוטים מדיוני הקבינט: "מי שעושה זאת לא ראוי למנהיגות''
חיים טוויל
כ"ו טבת התשע"ז / 24.01.2017 10:20

שר החינוך נפתלי בנט התייחס היום (שלישי) בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) לדו”ח מבקר המדינה על מבצע ‘צוק איתן’ שעתיד להתפרסם בקרוב, והיום התפרסמו ציטוטים ממנו ב’ידיעות אחרונות’.

בנט אמר: ”אני מברך על ההחלטה לפרסם את דוח צוק איתן. הדוח הוא רעידת אדמה ביטחונית, שלצידה הזדמנות. מדוח מבקר המדינה עולה תמונה ברורה: הקיבעון המחשבתי של קברניטי המדינה הוא שורש הכשלים”.

לדבריו, “צריך לומר ביושר: ‘קונספציית הקיבעון הבטחוני קרסה, ואנחנו צריכים לעבור לתפיסת ביטחון חדשה: לא עוד קיבעון ודשדוש, אלא ניצחון. ניצחון ברור ומוחלט. ניצחון שאינו מצריך הסברים ותירוצים. ניצחון שאינו מצריך יחסי ציבור, אלא שמדבר בעד עצמו, ללא מילים. לא עוד מלחמה של 50 יום שנגמרת בתיקו.

“עלינו לעבור מקיבעון מחשבתי לחדשנות יוזמת. להציב לצה״ל יעד בהיר של ניצחון. כשזה מה שנדרוש, זה מה שנקבל. ניצחון הוא לא מילה גסה, ניצחון הוא המטרה היחידה של צבא היוצא למלחמה. ביטחון אזרחי ישראל תלוי בכך שישראל תחזור שוב לנצח. אני קורא לראש הממשלה לכנס קבינט בטחוני על מנת לדון בלקחי המבצע ובתיקונם”.

גם שר הביטחון לשעבר משה יעלון נשא דברים בכנס ותקף את ההדלפות לתקשורת של תמלילי הקבינט המדיני-ביטחוני.

השר לשעבר הבהיר כי הוא תומך בפרסומו של דוח המבקר, פרט לחלקים המסכנים את ביטחון המדינה. “מנהיגות לא חוששת מפרסום דוח, גם אם הוא ביקורתי כלפיה וגם אם היא חלוקה עליו”, אמר.

הוא מתח ביקורת מרומזת על שר החינוך נפתלי בנט: “לצערי אני רואה היום בבוקר פוליטיקאים שמדליפים מהדוח כדי לקושש עוד לייקים בטווטר ובפייסבוק. מי שעושה זאת לא ראוי למנהיגות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות