לאחר ההרשעתו: היום יחל שלב הטיעונים לעונש של אלאור אזריה

התביעה צפויה לדרוש בין 3-5 שנות מאסר • גזר הדין אמור להינתן בתוך שבועיים ימים • ההגנה מתכננת להביא 15-10 עדי אופי - ביניהם ראש העיר רמלה
חיים טוויל
כ"ו טבת התשע"ז / 24.01.2017 08:15

בבית הדין הצבאי בבסיס הקריה בתל אביב יפתח היום (שלישי) שלב הטיעונים לעונש של החייל אלאור אזריה, שהורשע בהריגת מחבל בזירת הפיגוע בעיר חברון.

התביעה הצבאית צפויה לדרוש מבית הדין להטיל עליו עונש של 3-5 שנות מאסר. ההגנה, מצדה, תכריז על רצונה לערער על ההרשעה בעליון.

לטובת אזריה יעידו 15-10 עדי אופי, רובם חיילים ומפקדים ששירתו איתו בחטיבת כפיר. בנוסף יופיע בפני בית הדין ראש עיריית רמלה, עיר מגוריו של אזריה, יואל לביא.

גזר הדין אמור להינתן בתוך שבועיים ימים.

בימים האחרונים נחשף בערוץ 2 כי מח”ט כפיר, אל”מ גיא חזות, נפגש באופן חשאי עם אביו של אלאור, במטרה להוריד את גובה הלהבות ולייצר אמון בין הצדדים – ולבדוק אפשרויות לסייע לאזריה, לאחר שהורשע.

לאחר שבדובר צה”ל הכחישו מכל וכל את פרטי הפרסום, צוות ההגנה פרסם את הקלטת הפגישה.

מההקלטה עלה,  כי המח”ט הציע למשפחת אזריה לשקול לוותר על ערעור וגם לשקול להחליף את צוות ההגנה, מה שיסייע להמתיק את עונשו של אלאור.

עו”ד יורם שפטל מצוות ההגנה טען כי בוצעה ‘מלכודת דבש’ לדובר צה”ל שהכחיש את הדברים, וכי קיום השיחה בין המח”ט לאביו של אלאור הווה שיבוש חמור של הליכי משפט.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות