בנט: “יש הזדמנות של פעם ב-50 שנה”. ביבי: “מציע לתת לי להוביל”

ראש הממשלה התייחס בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת להשלכות חילופי הממשל בארה"ב - ועקץ את בנט: "לטובת ביטחון ישראל וההתיישבות, אני מציע לכולם לתת לי להוביל את המהלכים"
שרי רוט
כ"ה טבת התשע"ז / 23.01.2017 16:15

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בצהריים (שני) בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת ליוזמות המדיניות של אישים בימין בעקבות בחירתו של דונלד טראמפ לנשיא ארה”ב.

נתניהו התייחס תחילה לשיחת הטלפון שקיים אמש עם הנשיא טראמפ, וציין כי הנשיא הדגיש בשיחה ששלום בין ישראל לפלסטינים יושג רק במשא ומתן ישיר.

“אחרי שמונה שנים של לחצים אני מברך על שינוי הגישה בבית הלבן”, אמר נתניהו.  “אנחנו עומדים לפני הזדמנויות גדולות, אבל הן דורשות אחריות ושיקול דעת”.

בהמשך התייחס ראש הממשלה לדרישת יו”ר הבית היהודי, נפתלי בנט, לפעול להחלת הריבונות במעלה אדומים כבר כעת. “אנחנו עומדים בפני הזדמנויות למדינת ישראל, אבל הן דורשות שיקול דעת. זה לא הזמן לשליפות מהמותן, תכתיבים והפתעות. צריך דיפלומטיה אחראית ומושכלת”, עקץ את בנט. “לטובת מדינת ישראל ולטובת ההתיישבות, אני מציע לכולם להניח בצד כל שיקול אחר ולתת לי להוביל את המהלכים. ניכנס לעידן חדש ונחזק את יחסי החוץ שלנו”.

קודם לכן קרא שר החינוך נפתלי בנט בפתח ישיבת סיעת הבית היהודי, לקדם את החוק להחלת הריבונות הישראלית על מעלה אדומים ולנצל את כניסתו של דונלד טראמפ לבית הלבן.

״ארצות הברית נכנסה לעידן חדש, וגם מדינת ישראל נכנסה השבוע לעידן מדיני–ביטחוני חדש”, אמר בנט. “בפני ראש הממשלה נתניהו ניצבת החלטה היסטורית: או ריבונות – או פלסטין. או ריבונות – או דעא”ש על כביש 6”.

בנט המשיך: ”אנו קוראים לראש הממשלה נתניהו: אל תחמיץ הזדמנות של פעם בחמישים שנה. אנו נעניק לראש הממשלה גיבוי מוחלט לפעול באומץ ובנחישות. יש תפיסה שאומרת שצריך להמשיך לתמרן ולהתגונן. אנו סבורים שיש ליזום ולפעול”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות