המפקד בטראומה מהלוויה של הגר”ש וואזנר? חשש לביטול הילולת הבבא סאלי זצ”ל

דרישות אבטחה חדשות מייקרות את הילולת הבאבא סאלי במאות אלפי ש"ח • המארגנים: אם אלה העלויות - נבטל • מעריכים: הדרישות החדשות, כיוון שמפקד המשטרה החדש היה האחראי בהלוויית הרב וואזנר זצ"ל - שהסתיימה באסון • המשטרה: "המטרה - ביטחון ובטיחות המשתתפים"
חיים טוויל
כ"ה טבת התשע"ז / 23.01.2017 10:10

האם ההילולא ההמונית של הבבא סאלי זצ”ל, בה משתתפים רבבות מכל רחבי הארץ, שאמורה להתקיים ביום שני בשבוע הבא – תתבטל השנה?

לפי דיווח של יהודה שלזינגר ב’ישראל היום’, בימים האחרונים מתנהל דיון בין משטרת מרחב הנגב לבין הקרן להנצחת הבבא סאלי, שעורכת את האירוע מדי שנה, סביב צורכי האבטחה – זאת לאחר שהשנה עלו דרישות אבטחה חדשות, שמייקרות את האירוע במאות אלפי שקלים.

בקרן להנצחת הבאבא סאלי אומרים, כי לא יוכלו לעמוד במימון הדרישות החדשות.

לפי הדיווח, בימים האחרונים אמר הבבא ברוך, העומד בראש הקרן, כי אם אלו העלויות – לא יקיימו השנה את ההילולא.

“בשנים קודמות העלות של דרישות האבטחה היתה כ-120 אלף שקלים. השנה, מבדיקה ראשונית של הדרישות, זה קופץ ליותר מחצי מיליון שקלים. אי אפשר לעמוד בזה”, סיפר גורם המעורב בארגון ההילולא לישראל היום.

המארגנים מעריכים, כי הדרישות החדשות עלו כיוון שמפקד משטרה חדש נכנס לפני שלושה חודשים לאזור – הסוחב עמו טראומה מתפקידו הקודם: אז היה המפקד האחראי להלוויית הגר”ש וואזנר זצ”ל בבני ברק, שהסתיימה באסון כאשר שניים מהמלווים נמחצו על ידי ההמון ונהרגו.

לפי הדיווח, המארגנים פנו לסיוע גם לנציגים החרדים בכנסת וגם לחברות אבטחה והפקה שונות, כדי לנסות להוריד את העלויות – אך עד כה ללא הצלחה.

בקרן להנצחת הבבא סאלי סירבו להגיב.

במשטרה מסרו בתגובה: “תכליתן של דרישות הרישוי והאבטחה אחת היא: שמירה על ביטחונם ובטיחותם של כלל המשתתפים באירוע. משטרת ישראל מחויבת על פי חוק להתנות קיומו של אירוע בסידורי אבטחה מתאימים, באופן שיבטיח את קיומו התקין של האירוע, תוך שמירה על שלומם וביטחונם של המשתתפים. דרישות האבטחה נגזרות ממכלול שיקולים מקצועיים וענייניים”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אנשים לא יפסיקו להגיע!
    23/01/2017 14:52
    משיב
  1. שינסו לבטל…

  2. עדיף מפקד לחוץ
    24/01/2017 08:56
    דוס דוס
  3. בו נחשוב על מקרה קיצון הבא (ה’ יעזור לא יקרה)
    הולכים לפי סידורים סבבה ונגמר באסון .
    אני רוצה לראות משהו מתנדב ללכת לאישה צעירה עם ילדים קטנים ולספר לה שאין לה יותר בעל.
    אז עדיף עודף בטחון מי יהיה בסדר ישראלי שחדר עמוק לחברה דוסית .