במד”א מודים: אמבולנסים איחרו לזירות אירוע “בצורה בלתי סבירה”

מכתב פנימי של מד"א שמתפרסם בישראל היום חושף את הסיבות: עומס גבוה, השתהות של צוותים המלווים חולים לחדר מיון, חוסר רצון של מרחב אחד להעביר אמבולנס לטובת אירוע במרחב אחר - וגם "התעלמות מהצורך בשיגור כוננים אקטיבי לאירועים" • באיחוד הצלה ממשיכים בהאשמות
חיים טוויל
כ"ה טבת התשע"ז / 23.01.2017 09:59

על רקע המתיחות המתחדשת בין מד”א לארגון איחוד הצלה, כאשר שני הארגונים טוענים לחוסר שיתוף פעולה שפוגע בחיי אדם – מפרסם הבוקר (שני) ‘ישראל היום’ מכתב פנימי מטריד של מד”א – בו נכתב: “לאחרונה אירעו מספר מקרים שבהם זמן ההגעה של אמבולנס לאירוע היה ארוך בצורה בלתי סבירה”.

במכתב, המיועד לאחראי מוקדים ולקציני משמרת בארגון, נמנות הסיבות למקרים שבהם זמן ההגעה של רכב ההצלה לאירוע היה ארוך “בצורה בלתי סבירה”, ובהן עומס גבוה, השתהות של צוותים המלווים חולים לחדר מיון, חוסר רצון של מרחב אחד להעביר אמבולנס לטובת אירוע במרחב אחר וגם “התעלמות מהצורך בשיגור כוננים אקטיבי לאירועים”.

שיגור כוננים – המתנדבים שמגיעים ברכבם לאירוע – מתבצע ללא קשר להזנקת אמבולנס ואינו מחליף אותו, אך מאפשר להגיע ולטפל בנפגעים מוקדם יותר.

סעיף זה רק מחדד את הצורך בשיתוף פעולה בין הארגונים.

אלא שלמרות מצוקת האמבולנסים של מד”א, שמחדדת את הצורך בכוננים הנמצאים סמוך לאירוע ומגיעים בתוך זמן קצר, הסכסוך בין הארגונים גורם לכך שכונני איחוד הצלה לא מקבלים, כך לטענתם, קריאות.

בכיר באיחוד הצלה צוטט בישראל היום: “חוסר שיתוף הפעולה והעברת המידע עולה בחיי אדם. בשבוע החולף היו לפחות עשר החייאות שלא הצליחו, כאשר כוננים שלנו עומדים ברחוב ומתחננים שייתנו להם את מספר הבית”.

במד”א מציינים, בתגובה, כי זמן ההגעה הממוצע של רכב ההצלה צריך להיות עשר דקות, וכי לאחרונה אף הוסיפו במערכת הבקרה והשליטה התראה כאשר זמן ההגעה ארוך מזמן זה.

“כבר היום זמני התגובה של מד”א מהמהירים בעולם”, אומרים במד”א לישראל היום. “עם זאת, כארגון ההצלה הלאומי, מד”א מבצע באופן עצמאי ביקורות תקופתיות בשלל תחומים מפעילותו, וזאת במטרה תמידית להמשיך ולהשתפר ולצמצם את זמני התגובה והטיפול ולרענן בהתאם את נוהלי העבודה. המכתב פורסם במסגרת זו ואינו שונה מהנחיות אחרות שמרועננות מעת לעת”.

על הטענות של איחוד הצלה, אומרים במד”א כי הארגון הינחה את כונניו לא להוריד את האפליקציה של מד”א, המאפשרת לקבל מידע על אירועי חירום בסביבתם באופן מיידי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מדא/איחוד פוליטיקה קודמת להצלת חיים
    23/01/2017 12:01
    יוסי
  1. לצערנו ככה זה עובד