השר אריאל על החלטת הקבינט: “אנו לא הכוכב ה-51 בדגל ארה”ב”

השר אורי אריאל מותח ביקורת על החלטת הקבינט להמתין עם החלת הריבונות במעלה אדומים עד לפגישת נתניהו וטראמפ: "כנראה אמרו בבית הלבן 'אל תפתיע אותנו', אבל לא צריך להפתיע - אלא צריך להודיע שאנחנו עושים את זה" • על אובמה: "היינו במגבלות חמורות חסרות תקדים"
יוני גרין
כ"ה טבת התשע"ז / 23.01.2017 09:15

שר החקלאות אורי אריאל מתח הבוקר (שני) ביקורת על החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני לדחות את הדיון בחוק להחלת ריבונות במעלה אדומים עד לפגישה שתתקיים בין ראש הממשלה ונשיא ארה”ב בחודש הבא בוושינגטון.

בראיון שהעניק לגלי צה”ל כינה שר החקלאות את החלטת הקבינט: “טעות”.

הוא הזכיר כי ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין ז”ל העביר ביום אחד את החוק להחלת הריבונות ברמת הגולן.

“כנראה אמרו בבית הלבן ‘אל תפתיע אותנו’, אבל לא צריך להפתיע אלא צריך להודיע שאנחנו עושים את זה. אנחנו מדינה ריבונית ולא הכוכב ה-51 בדגל של ארה”ב. צריך לספח את מעלה אדומים כי היא שלנו. מגיע לאזרחים ביו”ש את אותן זכויות שמגיע לכל תושב אחר במדינת ישראל”.

אריאל התייחס להבטחת ראש הממשלה לבנות בירושלים וביהודה ושומרון: “בואו נראה את זה בשטח, נבחן את זה במבחן המעשה. נכון לעכשיו ממשלת ישראל עוד לא יצאה בשיווקים”.

אריאל הזכיר כי בשמונה שנות כהונת אובמה, נתניהו תיאם כל בנייה עם הממשל האמריקני.

“מהרגע שנכנס ממשל אובמה היו לנו קשיים גדולים מאוד ולצערנו שוחררה בנייה רק באסונות. היינו במגבלות חמורות חסרות תקדים, אין בכל העולם מדינה אחת שמישהו אומר לה מה לעשות בעיר הבירה שלה”.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שכנע אתמול באמצעות הצהרות את השרה איילת שקד והשר נפתלי בנט לוותר על החוק לסיפוח מעלה אדומים לפחות עד הביקור הראשון שלו בוושינגטון. בדיון אמר ראש הממשלה כי מעלה אדומים תישאר תחת ריבונות ישראלית בכל הסדר עתידי אבל אסור להפתיע את ממשל טראמפ או לבצע מהלכים ללא תיאום עימם.

ראש עיריית מעלה אדומים, בני כשריאל, הגיב להחלטת השרים בשיחה עם גל”צ: “מהחלטה בוועדת שרים יש דרך ארוכה עד החלת הריבונות. טוב היה לבוא לטראמפ ולומר ‘יש קונצנזוס לאומי'”

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות