שגרירות ארה”ב תעבור ל’דיסקין’ בכניסה לי-ם? גורם: מתנהל מו”מ

לאחר שהבית הלבן הודיע כי החלו הליכים ראשוניים להעברת השגרירות לירושלים - דווח: האדריכל שמתכנן את השגרירויות האמריקניות הגיע לבחון את תנאי השטח • גורם מקורב להנהלת 'דיסקין': "במוסד התקבלה פניה מגורם זר המתעניין בבניין. נאמר לי שמדובר בשגרירות האמריקנית"
יוני גרין
כ"ד טבת התשע"ז / 22.01.2017 21:57

במקביל להודעה הרשמית מהבית הלבן הערב (ראשון) – לפיה החלו הליכים ראשוניים להעברת השגרירות מתל אביב לירושלים, בחדשות 10 דווח כי האמריקנים כבר שלחו נציגים, כדי לבחון את תנאי השטח.

סגן וממלא מקום ראש העיר ירושלים, מאיר תורג’מן, סיפר: “כבר הגיע לארץ אדריכל שמתכנן את כל השגרירויות של ארצות הברית בעולם, כדי לבחון את התנאים בשטח”.

בחדשות 10 דווח, כי  נבחנים שלושה מקומות אליהם תועבר השגרירות האמריקנית: שני המבנים המשמשים את הקונסוליה כיום ואת מלון ‘דיפלומט” בשכונת ארנונה בעיר; בניין של הקונסוליה בדרך שכם בעיר; ומשרדי הקונסוליה ברחוב אגרון.

ישנה גם אפשרות נוספת ולפיה משרדו של השגריר המיועד דיוויד פרידמן ימוקם בבית הנציגות הקונסולרית ברחוב אגרון ואילו השגרירות עצמה תמשיך לפעול בתל אביב.

לחרדים10 נודע, כי אנשי הנהלת מוסד ‘דיסקין’, שהיו בעיצומו של משא ומתן לגבי הבניין, ביקשו לפתע לעצור את המו”מ עם הגורם מולו התנהלו עד כה, מאחר שהתקבלה פניה מגורם זר המתעניין על הבניין המשקיף על הכניסה לעיר הקודש.

לפי גורם המקורב להנהלת ‘דיסקיו’, “נאמר לי בשיחה עם אישיות בכירה במוסד החרדי, כי הפניה בוצעה על ידי השגרירות האמריקנית”.

בית היתומים דיסקין, אשר הוקם בירושלים ברובע המוסלמי בעיר העתיקה בשנת 1880 על ידי הרב יהושע לייב דיסקין זצ”ל, הוא מתחם מוסדות ובית יתומים בירושלים השוכן כיום בשכונת גבעת שאול, בכניסה לירושלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות