נתניהו ניחם את הרבי מבעלזא • “שנים לא היה ראש ממשלה שידע לעמוד כך מול העולם”

ראש הממשלה הגיע לנחם את האדמו"ר מבעלז היושב 'שבעה' על אמו, הרבנית מרים רוקח ע"ה, שנפטרה בגיל 96: "בלי אמונה לא הייתי יכול לעמוד מול כל העולם" • אל נתניהו התלוו גם מזכיר הממשלה וח"כ ישראל אייכלר
אריה ריבקינד
כ"ד טבת התשע"ז / 22.01.2017 20:33

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הערב (ראשון) אל הרבי מבעלזא, ביום האחרון ל’שבעה’ בעקבות פטירת אמו.

בפגישה נכחו בנו של האדמו”ר, נכדיו,  הגבאים, מקורבים וח”כ ישראל אייכלר, לצד אנשי ראש הממשלה – ובהם מזכיר הממשלה צחי ברוורמן.

בשיחתו הודה ראש הממשלה על התמיכה שהוא זוכה מנציגו בכנסת אייכלר והנציגים החרדים.

האדמו”ר הגיב: “אמרתי לרב אייכלר ששנים רבות לא היה ראש ממשלה שידע לעמוד כך מול העולם.  צריך לדעת שהכל משמים. היה לנו נס גדול שעברנו תקופה קשה בארה”ב. עכשיו נבחר נשיא שצריך להתפלל שיהיה טוב ליהודים ולישראל”.

נתניהו פירט בפני האדמו”ר את הסכנה הגדולה בפניה ניצבה ישראל מול האיראנים ועל המשימה הקשה לצאת לקונגרס ולהזהיר את העולם כולו, מפני הסכנה האיראנית שהיא סכנה לא רק לישראל אלא לעולם כולו. “כולם היו נגד זה, כולל ידידים, שהזהירו אותי לא לדבר בפני הקונגרס. אבל הצלחנו לשכנע את העולם כולו בסכנה הזה”.

הוא סיפר שהוא עומד לשוחח  עם נשיא ארצות הברית, גם על הסכנה הזאת.

ראש הממשלה סיפר על השיעור בפרשת השבוע שהוא מקפיד עליו עם משפחתו, וכי זה מה שנותן לו כוח לעמוד מול כל הקשיים והאתגרים העומדים בפנינו. “בלי אמונה לא הייתי יכול לעמוד מול כל העולם”, אמר.

האדמו”ר בירך את נתניהו שיצליח להנהיג את המדינה על מי מנוחות ושלא יהיה פילוג בעם ישראל ואיש לא יוכל להרע לכם.

בסיום השיחה הזכיר נתניהו את רעייתו שרה בת חווה לברכה.

אמו של האדמו”ר מבעלז, הרבנית מרים רוקח ע”ה, נפטרה בשבוע שעבר בבית החולים ‘שערי צדק’ בירושלים בגיל 96.

הרבי הוא בנה היחיד.

לאחר מלחמת העולם השניה נישאה לבעלה הרה”צ רבי מרדכי רוקח זצ”ל, אחיו של האדמו”ר מהר”א מבעלזא זצ”ל. הרב מבולגריי נפטר בשנת תש”י, בגיל 49, כשהוא מותיר אחריו את רעייתו הרבנית ע”ה ואת בנם – שהיה פעוט קטן.

מאז נותרה הרבנית באלמנותה במשך עשרות שנים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות