הבית הלבן: מתחילים לדון בהעברת השגרירות לי-ם • אבו מאזן מאיים

יומיים בלבד לאחר שטראמפ נכנס לתפקידו, הבית הלבן מפרסם הצהרה ראשונה על היוזמה להעברת השגרירות לירושלים • יו"ר הרשות נפגש עם מלך ירדן ושיגר איום: "הפסיקו לדבר על העברת השגרירות. אם זה יקרה – ישנם צעדים שבהם ננקוט" • הערב - נתניהו והנשיא ישוחחו בטלפון
יוני גרין
כ"ד טבת התשע"ז / 22.01.2017 19:08

בבית הלבן הודיעו הערב (ראשון) בצורה רשמית כי החלו השלבים הראשונים בדיון על העברת שגרירות ארצות הברית בישראל – מתל אביב לירושלים.

יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגש מוקדם יותר הערב עם עבדאללה מלך ירדן, כדי לדון כיצד לסכל את העברת השגרירות של ארה”ב לירושלים.

לאחר הפגישה איים אבו מאזן: “הסכמנו עם ירדן על שורת צעדים בהם ננקוט במידה וארצות הברית תעביר את השגרירות לירושלים – ואנו מקווים שלא נבצע אותם, כי אנו מקווים שהממשל האמריקני לא יבצע את הדבר הזה”.

יו”ר הרשות הפלסטינית לא פירט באילו צעדים מדובר.

אבו מאזן הוסיף בתום הפגישה: “ראשית, אנו מצפים שהממשל האמריקני יפסיק לדבר על העברת השגרירות. שנית – שארצות הברית תקדם עימנו משא ומתן רציני בינינו לבין הישראלים כדי להגיע לפתרון מדיני וזה הדבר הטוב ביותר לנו, להם ולאזור כולו”.

שר ירושלים והגנת הסביבה זאב אלקין בירך על הודעת הבית הלבן ולפיה החלו הדיונים על העברת השגרירות מתל אביב לירושלים.

“אני מברך את ממשל טראמפ על תחילת מימוש הבטחת הבחירות שלו לגבי העברת שגרירות ארצות הברית לירושלים. ירושלים המאוחדת היא בירתה של מדינת ישראל לפי החוק הישראלי והקונגרס הכיר בכך בחקיקה מיוחדת. הגיע הזמן לממש זאת במעשים ולהעביר לירושלים את השגרירות”.

ביום חמישי האחרון, יממה לפני השבעתו של טראמפ לנשיא, הבטיח דוברו שון ספייסר כי כבר בימים הקרובים תצא הודעה שקשורה במהלך: “ישראל לא קיבלה את הכבוד שמגיע לה בשנים האחרונים, טראמפ ממשיך לדבר עם צוותו כדי לראות איך ממשיכים לתמוך בישראל”.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות