רחבה לרפורמים? רק 60% ממצביעי יהדות התורה בעד פירוק הממשלה

94% מהחרדים ו-70% ממצביעי מפלגת הבית היהודי מתנגדים לכל פשרה שתעניק רחבת תפילה לרפורמים בכותל המערבי • והאם זו עילה לפירוק הממשלה?
נחמן גור
כ"ד טבת התשע"ז / 22.01.2017 17:04

מסקר שנערך על ידי מכון סמית עולה, כי רוב מצביעי מפלגת הבית היהודי ורוב מוחלט של החרדים מתנגדים לכל פשרה שתעניק רחבת תפילה לרפורמים בכותל המערבי.

על השאלה בסקר: האם את/ה תומך/ת או מתנגד/ת לכך שיוקצה שטח בחלק דרומי של רחבת הכותל לתנועה הרפורמית, לתפילות ועוד?

בקרב מי הגדירו עצמם מצביעי ‘יהדות התורה’ – 93 אחוזים התנגדו לכל פשרה בכותל,  בקרב מצביעי ש”ס הודיעו 94% כי הם מתנגדים לפשרה, וכ-70% מהנשאלים שהצביעו בבחירות האחרונות לבית היהודי הודיעו גם הם על התנגדות לפשרה כזו.

המשתתפים בסקר נשאלו גם: במידה ותתקבל פשרה כלשהי שתאפשר לתנועה הרפורמית להתפלל בכותל, האם לדעתך המפלגות החרדיות והדתיות צריכות או לא צריכות להציב זאת כקו אדום להישארותן בקואליציה?

בעוד אצל המגדירים עצמם דתיים נחלקו הדעות וכמחצית מהנשאלים סברו שהחלטה שכזו היא גם עילה לפירוק הממשלה – אצל החרדים 94% ממצביעי ש”ס סברו שיש להציב זאת כקו אדום וכעילה לפירוק הממשלה.

בקרב מי הגדירו עצמם מצביעי ‘יהדות התורה’ רק כ-60 אחוזים חושבים שמדובר בקו אדום הדורש פרישה מהממשלה.

במענה לשאלה האם פתיחת בתי עסק ותגבור תחבורה ציבורית בשבת יפגעו בזהותה היהודית של מדינת ישראל? – 98% מהחרדים סברו שהדבר יפגע ביהדות של מדינת ישראל. גם רוב גדול של מצביעי הבית היהודי – כ-80% –  ענו שצעדים אלו יפגעו בצביון היהודי של המדינה.

הסקר בוצע על ידי מכון רפי סמית בדצמבר 2016 בקרב 500 גברים ונשים כמדגם מייצג של האוכלוסיה היהודית הבוגרת בישראל (גילאי 18 ומעלה). טעות הדגימה – 4.5%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות