המפכ”ל: “חקירת נתניהו – בישורת האחרונה, תוך שבועות נהיה אחרי”

בתדרוך מיוחד לעיתונאים אמר מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך: "הוויכוח עם הפרקליטות קשור בעיקר בפרשנות" • בתשובה לשאלה אם הושגה תשתית ראייתית ענה: "אני לא יכול להשיב לשאלה, אבל החושים שלכם מספיק מחודדים"
חיים טוויל
כ"ד טבת התשע"ז / 22.01.2017 13:18

מפכ”ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, אמר היום (ראשון) בתדרוך לכלי התקשורת  במטה הארצי של המשטרה בירושלים, כי חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו נמצאות בישורת האחרונה.

“אנחנו נותנים פוש כדי שלא למתוח את זה יותר מדי זמן. אנחנו יודעים את הרגישויות הציבוריות סביב העניין הזה, ואנחנו את תפקידנו נעשה מהר ככל הניתן. ברורה לנו המשמעות. תוך כמה שבועות נהיה אחרי החלק המשטרתי”.

הוא הוסיף: “אין לנו מחלוקות מהותיות עם הפרקליטות, הוויכוח הוא בעיקר על הפרשנות”.

אלשיך טען בתוקף כי ההדלפות בעניין נתניהו לא יצאו מהמשטרה ואמר: “אין עד מדינה בפרשת ראש הממשלה”. לדבריו, האנשים שהיו מעורבים בחקירות הם “קצת יותר ממספר האצבעות ביד אחת. עשינו חקירה במשך חודשים ושום דבר לא דלף”.

המפכ”ל הוסיף: “ברור כי כל מה שדולף מחקירה גורם לחקירה ומאיין אותה. בחקירות הללו לא דלף כלום ורק מה שהיום יוצא נובע מחקירות של  מעורבים שיש להם אינטרסים שונים. עדיף שלא יצא כלום, כי הנושא הקריטי הוא תישאול וכמובן מידור בתהליכי החקירה”.

לדבריו, “המטרה הראשונה שלנו היא להגיע לחקר האמת וברוב בנושאים הגענו לחקר האמת. המטרה השנייה היא להביא ראיות. אנחנו כרגע בשלב של הבאת ראיות ונמצאים בישורת האחרונה. נעביר את החומרים ליועץ המשפטי והוא זה שיחליט אם יש מקום להגשת כתב אישום”.

המפכ”ל נשאל אם הושגה תשתית ראייתית נגד ראש הממשלה – וענה: “אני לא יכול להשיב לשאלה, אבל החושים שלכם מספיק מחודדים כדי להבין שהמשטרה עושה עבודה טובה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות