השר כץ מציג חוק החלת הריבונות ב’ירושלים רבתי’ – כולל סיפוח ביתר עלית

תוכניתו של שר התחבורה והמודיעין היא לנצל את כניסתו של הממשל החדש כדי לספח לתחומי ירושלים את גוש עציון, ביתר-עילית, גבעת-זאב ומעלה-אדומים • יציג בפני הקבינט תוכנית הכוללת גם טיפול בבעיית עזה
יוני גרין
כ"ד טבת התשע"ז / 22.01.2017 11:46

השר ישראל כ”ץ, שר התחבורה והמודיעין, יציג היום (ראשון) בישיבת הקבינט הביטחוני-מדיני את מה שהוא מכנה תוכנית ‘היוזמה הישראלית’.

בפוסט שהעלה בפייסבוק כתב השר: “היום אציע בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני לאשר את ‘חוק ירושלים רבתי’, שמחיל את הריבונות הישראלית על יישובי ירושלים רבתי: מעלה אדומים, גבעת זאב, ביתר עילית וגוש עציון, תוך צירופם לתחומי העיר ירושלים – בהתאם למפה המצורפת – וחיזוקה, בתוספת שטח ואוכלוסייה יהודית. זהו צעד מדיני ראשון מתבקש בעידן הנשיא טראמפ”.

כץ הוסיף: “אני מצפה מהרצוג ולפיד, וכל מי שרואה ביישובים אלה חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל בעתיד – לתמוך בהצעת החוק. תמיכת יהדות העולם וידידינו בארה”ב, הרואים בירושלים את בירתו ההיסטורית של העם היהודי מזה אלפי שנים – מובטחת. אין דבר ראוי מחוק זה במלאת 50 שנה לשחרור ואיחוד ירושלים”.

השר הוסיף ואמר: “על רקע המציאות העולמית והאזורית המורכבת יש ללכת למהלך נרחב של יוזמה מדינית ישראלית (שמעלה אדומים היא חלק ממנה) וכמובן לתאם את זה עם הממשל האמריקאי החדש, שיוכל לגבות וגם להוביל חלק מהיוזמות”.

בין היוזמות הכלולות בתכנית כ”ץ:

• “האי פרדות מעזה” – בניית אי ובו נמל וגם מתקני התפלת מים ואנרגיה שיחובר בגשר לעזה ויאפשר לפלשתינים מוצא לעולם תוך שמירת בטחון מדינת ישראל.

• “מסילות למזרח” – חיבור רשת מסילות בין ירדן-כנמל יבשתי, והמדיניות הערביות הסוניות במזרח לבין הים התיכון ונמלי חיפה, באמצעות רכבת העמק, תוך חיבור הפלשתינים לרשת, כמהלך כלכלי מדיני משנה מציאות במרחב.

• הקמת “מטרופולין ירושלים רבתי” תוך הרחבת גבולות ירושלים וחיזוק הרוב היהודי. החלת החוק הישראלי על ישובי ירושלים רבתי: מעלה אדומים, גבעת זאב, גוש עציון ובית”ר עילית (דבר המצוי בקוסנזוס ציוני לקראת כל הסדר) וצירופם למטרופולין ירושלים רבתי תוך שמירת עצמאותם המוניציפלית בדומה לפריז ולונדון רבתי.

מפה ישראל כץ

במקביל ניתן להקים רשות מוניציפלית דומה לשכונות הערביות הירושלמיות שמעבר לגדר, המנותקות כיום מכל השירותים המוניציפליים העירוניים. יש להחליט ולהבהיר לארה”ב את מדיניות ישראל בתחומי הבנייה וההתיישבות, שתאפשר בנייה חופשית בירושלים לכלל חלקי האוכלוסיה ובנייה בתחומי הקו הכחול של הישובים היהודים ביהודה ושומרון.

כ”ץ הבהיר: “תוכנית זו מחזקת את מעמדה של ישראל ומשפרת את המצב באזור ואינה סותרת גם אפשרות למו”מ ולהסדרים מדיניים בעתיד. ברצוני להבהיר שאני מתנגד בכל תוקף לתוכנית שונות המועלות לאחרונה והכוללת מתן אזרחות ישראלית לכ-150 אלף פלשתינים המתגוררים באזורי C (שבתוך תקופה קצרה מקבלת התעודה הכחולה והביטוח הלאומי יהפכו למאות אלפים)”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות