ממציא לחצים? שקד: צריך מהלכים חד צדדיים. ביבי: דואג להתיישבות

בכיר בבית הלבן: בניגוד לטענת לשכת ראש הממשלה, ממשל טראמפ לא מעוניין בסיכול סיפוח מעלה אדומים • שרת המשפטים בגלצ: "לא צריך לחכות להוראות מהממשל האמריקני" • נתניהו: הערב אקיים שיחת טלפון ראשונה עם נשיא ארה"ב מאז ההשבעה
יוני גרין
כ"ד טבת התשע"ז / 22.01.2017 10:55

בכיר מסביבתו הקרובה של נשיא ארה”ב הנכנס דונלד טראמפ יצר קשר עם שר בממשלת ישראל ואמר לו, כי בניגוד לטענת לשכת ראש הממשלה – הממשל החדש לא רוצה לסכל את אישור החוק לסיפוח מעלה אדומים. כך דווח בגלי צה”ל.

איילת שקד, שרת המשפטים ויושבת ראש ועדת השרים לחקיקה שתדון היום בחוק, אמרה בגל”צ: “אנחנו צריכים להגיד לממשל האמריקני מה אנחנו רוצים ולא לחכות להוראות ממנו”.

היא הוסיפה: “הממשל הוא ממשל אוהד, אין סיבה שלא נעשה מהלכים חד צדדים שאנחנו חושבים שהם נכונים. צריך לשנות כרגע את כללי המשחק, בין אם זה על ידי החלת ריבונות במעלה אדומים או על ידי שינויים אסטרטגיים גדולים”.

בערוץ 7 דווח, כי גורם ישראלי בכיר ששוחח הבוקר (ראשון) בכיר בבית הלבן דוחה בתוקף את טענות נתניהו ואנשיו לפיהן ביקשו אנשיו של טראמפ “לא להפתיע אותם”.

הדברים נאמרים על רקע הכוונה של מפלגת הבית היהודי לעלות היום להצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה את חוק החלת הריבונות על מעלה אדומים.

לדברי הבכיר, אנשיו של טראמפ אמרו כי על מדינת ישראל לעשות מה שטוב עבורה, למהר ולפעול על מנת שלא להחמיץ את ההזדמנות. אותו גורם אמר כי בבית הלבן נאמר לו כי “אין כל לחצים ואנחנו לא עסוקים בזה כרגע”.

ביום שישי שוחח ראש הממשלה פעמיים עם יו”ר הבית היהודי נפתלי בנט וביקש ממנו להסיר את ההצעה בנוגע למעלה אדומים מסדר יומה של ועדת השרים – אך בנט סירב לבקשה. הוא דרש לקבל בתמורה תכנית מדינית ברורה ומלאה של נתניהו, המתחשבת בעידן החדש בבית הלבן.

“הערב – שיחת טלפון בין הנשיא טראמפ לביני”

ראש הממשלה פתח הבוקר את ישיבת הממשלה השבועית בהתייחסות להשבעתו של נשיא ארה”ב דונלד טראמפ. “אנחנו מברכים את הנשיא טראמפ. אני מעריך מאוד את ידידותו העמוקה לישראל, כמו גם את נכונותו המוצהרת להילחם בטרור הרדיקלי האיסלאמי בכל הכוח והעוצמה”, פתח נתניהו.

ראש הממשלה סיפר: “הערב תתקיים שיחת טלפון בין הנשיא טראמפ לביני. נושאים רבים לפנינו. הנושא הישראלי פלסטיני, המצב בסוריה, האיום האיראני”.

נתניהו הוסיף: “אני מבקש להבהיר בניגוד לפרסומים שקראתי, שעצירת האיום האיראני ובראש ובראשונה עצירת האיום הנשקף מהסכם הגרעין הרע שנחתם עם איראן, מוסיפים להיות יעד עליון של מדינת ישראל”.

ראש הממשלה רמז גם לחוק להחלת הריבונות במעלה אדומים: “בנושא ההתיישבות – אין מי שדואג לה יותר ממני ומממשלת הליכוד ואנחנו נמשיך לדאוג לה בתבונה ובאחריות לטובת ההתיישבות ולטובת מדינת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות