“כלי התקשורת דיווחו שקרים. היו הכי הרבה צופים אי פעם. נקודה”

שון ספייסר, דובר הבית הלבן החדש, התייחס בהרחבה יוצאת דופן במסיבת העיתונאים הראשונה שלו למספר המשתתפים והצופים ברחבי העולם - שהיה חסר תקדים • תקף את התקשורת על סיקור לא הוגן • טען: האפקט בתמונות נוצר בגלל כיסוי הפלסטיק על הדשא ש"הדגיש חלקים ריקים"
נתן פרל
כ"ד טבת התשע"ז / 22.01.2017 09:31

ובר הבית הלבן החדש, שון ספייסר, תקף במסיבת העיתונאים הראשונה שלו את כלי התקשורת וטען כי העבירו מידע שגוי במהלך הדיווחים על טקס השבעת הנשיא טראמפ ביום שישי.

בהצהרה שנשא בפני המצלמות, התייחס ספייסר בהרחבה לגודל הקהל שהשתתף את טקס ההשבעה: “בזמן שהאומה צפתה בהשבעה, חלק מכלי התקשורת דיווחו שקרים”, אמר ספייסר – שהוסיף כי אף כלי תקשורת לא דיווח על ההמונים שצפו בהשבעה, ש”היו הקהל הכי גדול שבא לראות השבעה נשיאותית עד היום, נקודה. גם במקום עצמו וגם בשידורים ברחבי העולם”.

לדבריו, “בזמן שהעולם צפה בחילופי שלטון שלווים, כמה אנשי תקשורת ניסו לייצר דיווחים שקריים. תמונות של טקס ההשבעה הוצגו בצורה שתפקידה למזער את הקהל העצום שהיה בטקס”.

ספייסר הסביר מדוע בתמונות מטקס ההשבעה נראו חלקים ריקים במקומות בהם לא ישב קהל: “זו הייתה הפעם הראשונה בהיסטוריה שבה כיסויי פלסטיק כיסו את הדשא, היה לזה אפקט שהדגיש כל מיקום שבו לא עמדו אנשים, בזמן שבעבר הדשא עמעם את האפקט הזה.

“זו גם הפעם הראשונה שבה גדרות ומגנומטרים מנעו ממאות אלפי אנשים לגשת לטקס במהירות כמו בעבר”, ציין דובר הבית הלבן.

כשלצדו תמונה מוגדלת של הקהל מטקס ההשבעה הוסיף ספייסר ופירט: “מהמקום שבו הנשיא הושבע ועד רחוב פורד היו בערך 250 אלף איש, ומשם ועד לאוהל התקשורת בערך עוד 220 אלף. מהנקודה הזו עד לאנדרטת ושינגטון עוד בערך 2500 אלף – וכל החלל  הזה היה מלא בעת ההשבעה”.

הוא סיכם: “הנסיונות להמעיט בערך ההתלהבות מהטקס הם מבישים ושגויים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות