4 עצורי ‘פרשת הסחיטה’ של חבר המועצה מש”ס שוחררו ממעצר

ההר הוליד עכבר? העצורים החרדים, שנעצרו ביום שני על ידי ימ"ר ש"י בפרשת התפטרותו הפיתאומית של חבר סיעת ש"ס במועצת ירושלים - שוחררו לביתם • אחד העצורים, איש תקשורת, נשלח למעצר בית של 12 יום • החקירה נמשכת • זה מה שקרה מאחורי הקלעים בחדרי החקירות
חיים טוויל
כ"ב טבת התשע"ז / 20.01.2017 10:19

‘פרשת סחיטה’ שלא הייתה? כל ארבעת העצורים החרדים, שנעצרו ביום שני השבוע על ידי ימ”ר ש”י בפרשת התפטרותו הפיתאומית חבר מועצת עיריית ירושלים מטעם ש”ס  – שוחררו הבוקר (שישי) לביתם.

שלושה מהעצורים שוחררו ללא תנאים מגבילים. רק אחד העצורים, איש תקשורת, נשלח למעצר בית של 12 יום.

חקירת המשטרה נמשכת.

השחרור מגיע לאחר שביום שלישי האריך בית משפט השלום בירושלים את מעצרם בארבעה ימים, מחשש לשיבוש משפט  – עד הבוקר. שניים מהעצורים ששוחררו הם אנשי ש”ס, והשניים האחרים הם אנשי תקשורת.

במהלך הארכת המעצר אמר נציג המשטרה כי יש מעורבים נוספים שטרם נעצרו או נחקרו, ועוד ייחקרו בהמשך. במהלך השבוע זומנו להעיד בפרשה מספר עדים, בהם עיתונאים.

לחרדים10 נודע, כי אתמול (חמישי) בשעות הבוקר הגיע למתן עדות בימ”ר ש”י אדם הקשור בעקיפין לתנועת ש”ס. באותה עת היה ברור לחוקרי המשטרה כי הפרשה מבחינתם כבר סגורה, וכי מדובר בסחיטה שנועדה להדחת חבר מועצה מכהן.

לפי הבנת החוקרים באותה עת, היו בידיהם כל הראיות הנדרשות כנגד החשודים.

באותה עת המתין אדם נוסף במסדרון תחנת המשטרה – גם הוא קשור לתנועת ש”ס, אך לא בקשר רשמי כלשהו. לפתע יצא אליו חוקר והודיע לו: “לך הביתה”. האיש, שזומן על ידי החוקרים, הסביר כי טרם נחקר, אבל החוקר התעקש:  “לא צריך…”

מה  קרה בדיוק בקו התפר שבין שני העדים? כבר כעת ברור כי משהו התגלה, אך המשטרה אינה משחררת הבוקר כל מידע.

שלושת העצורים ששוחררו לביתם ללא כל תנאים מגבילים טענו כל הזמן כי אינם קשורים לסחיטה כלשהי, אולם חוקרי המשטרה המשיכו להתעקש על החשד כנגדם.

מי שנשלח למעצר בית הוא איש התקשורת ששהה כבר מספר שבועות במעצר בית, קודם לביצוע המעצרים המתוקשרים ביום שני השבוע.

ההערכות אצל מקורבי העצורים – שאין להן כל אישור מהמשטרה בשלב הזה – הן, שאיש התקשורת הוא שקשר כנראה את חבריו לפרשה, על לא עוול בכפם.

ההקלטה שהפילה את חבר המועצה שהתפטר בוצעה, אך לא בהוראה של גורם פוליטי כזה או אחר, גם לא בהוראה של דרג שני שקשור למפלגה – ומהבחינה הזו ש”ס יצאה נקייה לגמרי.

הדבר היחיד שעדיין נבדק במשטרה הוא: מדוע כספים שיועדו לתשלום עבור יחסי ציבור שביצעו עיתונאים הועברו באמצעות עמותה. יצוין, כי עצם התשלום לעיתונאים עבור יח”צ אינו מעשה פלילי, הגם שהוא נוגד את כללי האתיקה העיתונאית.

התחזות לאישה

הפרשה החלה לפני יותר משלושה חודשים, אז נחשף כי נציג של ש”ס בעיריית ירושלים נאלץ להתפטר, לאחר שלראשי ש”ס הגיעו הקלטות שמעידות על אורח חיים, כביכול, שאינו מתאים לאדם חרדי.

הנציג נאלץ להתפטר תפקידו, אולם מיד אחר כך הגיש תלונה במשטרה, בה טען כי נסחט על ידי גורמים שונים שרצו להזיז אותו מתפקידו.

לפי דיווח בישראל היום, הוא אף העלה השערה בחקירתו כי ניסו להזיז אותו מתפקידו מכיוון שעצר תקציבים שהיו מיועדים לאירועים של ש”ס, וגילה עצמאות יתר בהחלטות המפלגה בעירייה.

לפי הדיווח, במהלך חקירת המשטרה התגלה כי אדם שהתחזה לאישה משך את חבר המועצה בלשונו, וכי אותו אדם התחזה לתושבת חרדית מפתח תקווה. המשטרה הצליחה להגיע אל אותה אישה וגילתה כי היא כלל איננה קשורה לעניין.

המשטרה בדקה בחברת הסלולר מי הבעלים של המכשיר ממנו בוצעה ההתכתבות עם חבר המועצה ומצאה את אחד העצורים בפרשה, שבמהלך החקירות ככל הנראה הפליל אחרים, ובהם גם בכיר בש”ס – הנחשב לאחד האנשים הכי קרובים לאריה דרעי.

בסביבתו של השר אריה דרעי הדגישו כל העת כי לשר אין קשר לפרשה בשום צורה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות