שידור חי מהשבעת הנשיא טראמפ: “יהיו לנו 4 שנים משגעות…” • צפו

בצהרים יעמוד דונלד טראמפ על מדרגות הקפיטול, יאמר שבועה בת 35 מילים - ויהפוך לנשיא ה-45 של ארצות הברית • אמר לחתנו היהודי ג'ראד קושנר: "אם אתה לא יכול להביא לשלום במזרח התיכון אף אחד לא יוכל. בטוח שתעשה עבודה נהדרת"
נתן פרל
כ"ב טבת התשע"ז / 20.01.2017 12:33

היסטוריה באמריקה: הנשיא דונלד ג’יי טראמפ יצעד בצהרים  (שישי, שעון ושינגטון) על מדרגות הקפיטול, יאמר שבועה בת 35 מילים – ויהפוך לנשיא ה-45 של ארצות הברית.

זאת לאחר שבבחירות לנשיאות שנערכו ב-8 בנובמבר, הביס טראמפ את יריבתו מהמפלגה הדמוקרטית הילרי קלינטון כשזכה ב-304 אלקטורים.

טראמפ, בן 70, צפוי להיות האדם המבוגר ביותר שיחל לכהן כנשיא ארצות הברית.

את היום שלפני ההשבעה סיימו הנשיא הנבחר וסגנו מייק פנס, יחד עם בני משפחותיהם בארוחת ערב חגיגית בהשתתפות התורמים שתמכו בקמפיין הבחירות שלהם.

קודם לכן, בשעות אחר הצהריים הניח טראמפ יחד עם סגנו מייק פנס, זר לזכרם של חיילי ארה”ב שנפלו במלחמות ונקברו בבית העלמין הלאומי ‘ארלינגטון’. מאוחר יותר הם התייצבו לקונצרט הפתיחה של טקסי ההשבעה ליד אנדרטת לינקולן, בהשתתפות אלפים.

בארוחת הערב, הודה טראמפ בנאום שנשא לכל מי שסייעו לו לנצח בבחירות – ואז פנה לחתנו היהודי ג’ראד קושנר,  מי שמונה כבר לשליחו האישי למו”מ במזרח התיכון: “יש לנו בקהל אדם מאוד מיוחד שהתחתן עם מישהי מצוינת. זו בתי איוונקה. ‘גנבתי’ את בעלה. הוא כל כך נהדר. אם אתה לא תוכל להביא שלום למזרח התיכון, אף אחד לא יכול…”

טראמפ הוסיף: ”כל חיי אני שומע שזה ההסכם הקשה ביותר להשגה, אבל יש לי תחושה שג’ארד יעשה עבודה מצוינת”.

טראמפ התייחס לניצחונו בבחירות:  “זה היה ניצחון גדול, חתיכת ניצחון. הצד השני משתגע. אני גאה בבחירת אנשיי. אין אחד שאני מתחרט על בחירתו. יהיו לנו ארבע שנים משגעות”.

בפוסט שפרסם אמש בפייסבוק כתב הנשיא: “המסע מתחיל, ואני אעבוד ואלחם חזק להפוך את זה למסע אדיר עבור העם האמריקאי. יחד נעשה את אמריקה שוב גדולה”.

מכוס תה עם אובמה ועד הנשפים 

כמיליון איש משתתפים באירועי ההשבעה בוושינגטון בסוף השבוע – רובם תומכי הנשיא. כרבע מהם יפגינו נגדו.

כ-28 אלף שוטרים ומאבטחים המופעלים על ידי 35 ארגוני בטחון שונים לוקחים חלק באבטחת האירוע. גדרות ומחסומים הוצבו לאורך קילומטרים ומשאיות אשפה מלאות חול ישמשו לחסימות כבישים.

כוחות האבטחה ינסו בעיקר למנוע עימותים בין תומכי ומתנגדי הנשיא. בין המתנגדים ישנם גם אנשי ממשל, חברי קונגרס ובכירים רבים אחרים – שמחרימים את טקס ההשבעה.

ואלה האירועים הצפויים היום:

בשעה 14:30 (שעון ישראל) ישתתף טראמפ בטקס בכנסיית סנט ג’ון ליד הבית הלבן. שעה לאחר מכן ישתה תה יחד עם רעייתו מלניה ובני הזוג ברק ומישל אובמה.

בשעה 16:30 ייפתח טקס ההשבעה במופע מוסיקלי.,

בשעה 18:30 יושבע מייק פנס לסגן נשיא ארצות הברית.

בשעה 19:00 בדיוק תתקיים השבעתו של טראמפ על ידי נשיא בית המשפט העליון ג’ון רוברטס – ואז ינאם טראמפ את נאומו הראשון כנשיא, שצפוי להימשך כ-20 דקות.

בהמשך ייסעו טראמפ וסגנו בשיירה שתעבור בשדרות פנסילבניה בין מאות אלפי תומכים, ומשם ימשיכו לשלושה נשפים.

בעת השבועה, טראמפ יניח את ידו על תנ”ך שקיבל מאמו בשנת 1955 וכן על התנ”ך ששימש את הנשיא אברהם לינקולן בהשבעתו.

בין אלפי המוזמנים לטקס ההשבעה יהיו הנשיאים לשעבר ג’ימי קרטר, ג’ורג’ בוש הבן וביל קלינטון – שיגיע עם רעייתו הילרי שהפסידה לטראמפ בבחירות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות