יוזמה: סיוע משפטי לחיילים חרדים כדי שיתבעו כסף מפעילי ה’שיימינג’

משרד הביטחון יוזם הענקת סיוע משפטי בחינם לחיילים חרדים המעוניינים להגיש תביעות אזרחיות, בעקבות התנכלויות מהן הם סובלים • יקים את הצוות המדובר עד לסוף החודש • "יש כרגע פוטנציאל של כ-30 תביעות אזרחיות כאלה"
חיים טוויל
כ"א טבת התשע"ז / 19.01.2017 11:13

עו”ד אחז בן-ארי, היועץ המשפטי למערכת הביטחון, פנה אתמול (רביעי) למשרד המשפטים בבקשה לסייע משפטית לחיילים חרדים הסובלים מהתנכלויות – להגיש תביעות אזרחיות כנגד המתנכלים להם.

בבסיס היוזמה: שיתוף פעולה בינמשרדי למען מתן סעד משפטי בתביעות אזרחיות, לאותם חיילים מותקפים, בכדי שיוכלו לתבוע ובהמשך אולי לקבל פיצויים בגין עוגמת נפש, לשון הרע, ועוד.

עו”ד אחז בן-ארי מציין במכתבו לעו”ד אורית קוטב, המשנה לפרקליט המדינה: “אנו עוסקים באופן אינטנסיבי בנושא התנכלויות לחיילים חרדים בשל שירותם בצה”ל. אין ספק כי מדובר בתופעה חמורה אשר לא רק פוגעת בחיילים עצמם אלא יוצרת אווירה של דה-לגיטימציה והפחדה בקרב העדה החרדית, המכוונת להרתיע מתגייסים פוטנציאליים מלהתגייס לשירות סדיר”.

בן-ארי הוסיף וכתב: “אנו מבקשים להרחיב את המערכה כנגד ההתנכלות, ע”י הגשת תביעות אזרחיות אישיות של החיילים כנגד מי שעוולו כלפיהם. על- פי מידע שנמסר מהאגף הביטחוני-חברתי במשרדנו, יש כרגע פוטנציאל של כ-30 תביעות אזרחיות כאלה”.

משרד הביטחון יוזם מהלך זה כחלק מהמערכה כנגד ההתנכלויות כלפי המתגייסים החרדים, הנמצאים במצוקה ועומדים חסרי אונים אל מול המתנכלים.

גם ועדת המשנה לכח אדם בצה”ל בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, הציעה – במהלך דיון שהתקיים הבוקר (חמישי) – למשרד הביטחון להקים פרויקט שיממן עורך דין לכל חייל שיותקף, כדי שיוכל לתבוע אזרחית ולקבל פיצויים מהתוקף.

משרד הביטחון הודיע מיידית כי קיבל את ההצעה וכי יקים את הצוות המדובר עד לסוף החודש.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חילול השם
    20/01/2017 15:13
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. רבותי מרנן ורבנן עוד שניה ומנצחים, חרדים קדושים חזקים וקנאים המשיכו במלחמת קודש זו, זה ממש עת שמד! רוצים לפגוע בקדושתינו ר”ל, ואנחנו על הגבול ממש עוד שניה ומנצחים. קוה אל ד’ חזק חזק חזק. כל הציבור החרדי, נלחמים בתוקף בגזירות הגיוס, ושום דבר לא מועיל נגדם. לא מכות, לא מאסרים ולא עינויים וכו, יעצרו אותם רק ביטול גזירת גיוס השמד והזנות… כנראה שהפגנות אלו רק ההתחלה… אנו בדרך לנצחון מוחץ על הטומאה הציונית, עוד קצת מסירות נפש והטומאה הזו תאבד מהעולם. כל מי שדם יהודי זורם בעורקיו צריך כעת למסור נפשו במלחמת המצוה כנגד השמד של הציונים הארורים.
    וממש רק שעות ספורות בלבד לאחר הדיון הדחוף בוועדת חוץ וביטחון בכנסת המינים ימ”ח, שוב חרדק חרדי הותקף על ידי המון זועם בירושלים. החרדק הותקף על ידי המתפללים שצעקו “חרדק – חרדק”, החרדק המפוחד לחייו הזעיק את כוחות המשטרה שחשו לזירה. החרדק נכנס למצור, המשטרה הגיעה רובים שלופים לחלץ אותו חרדק מנובל ושפל סיפר עד ראיה בבית הכנסת בית ישראל.
    המפגינים החרדים פשוט בכלל לא מפחדים מכלום, ולא יפחדו מכלום. רק מהשם יתברך שמו לעד הם מפחדים ומקיימים רצונו ומקדשים שם שמים ברבים. והם ימשיכו להפגין בתוקף עד ביאת המשיח ואז יבטל גזירת גיוס השמד והניאוף.

    • א   29/03/2017 15:06

      אתם חולים בראש החרדקים האמיתיים הם סרבני גיוס