הרמטכ”ל חולה בסרטן הערמונית: יוצא לחופשה בת שלושה שבועות

שרי הממשלה התבקשו במשאל טלפוני לאשר לראש המטה הכללי לצאת לחופשה לצורך טיפול רפואי שיעבור • בהיעדרו ימשיך סגנו, אלוף יאיר גולן, למלא את תפקידו • אתמול הודיע ליברמן כי החליט להאריך את כהונתו של הרמטכ"ל בשנה נוספת
חיים טוויל
כ"א טבת התשע"ז / 19.01.2017 10:15

הרמטכ”ל גדי אייזנקוט, לקה בסרטן הערמונית. בשל-כך נדרש בימים האחרונים לצאת לטיפול רפואי ויוחלף על-ידי סגנו, אלוף יאיר גולן. כך מדווח הבוקר (חמישי) איציק וולף באתר news1.

איזנקוט יוצא לחופשה בת שלושה שבועות, במהלכה הוא צפוי לעבור הליך רפואי שקשור למחלתו. אמש (רביעי) אושרה יציאתו לחופשה במשאל טלפוני שנערך בקרב שרי הממשלה.

בהודעה שפרסם דובר צה”ל בתחילת השבוע נאמר: ” בימים הקרובים יעבור הרמטכ”ל, רב אלוף גדי איזנקוט פרוצדורה רפואית בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. זאת, בעקבות אירוע רפואי שהתרחש לפני כחודשיים.

“במהלך אשפוזו, שיארך ככל הנראה מספר ימים, ימלא את מקומו של איזנקוט, סגנו האלוף יאיר גולן – שיקבל את מלוא הסמכויות. הרמטכ”ל חש בטוב ומקיים את כל הפעילות השוטפת כרגיל. לאיזנקוט לא נשקפת סכנת חיים כתוצאה מההליך הרפואי. לאחר מספר ימי החלמה הוא צפוי לשוב לפעילות סדירה”.

מוקדם יותר אתמול הודיע שר הביטחון אביגדור ליברמן כי החליט להאריך את כהונתו של אייזנקוט בשנה נוספת – כך שכהונתו תימשך ארבע שנים. ההחלטה, שהתקבלה לאחר התייעצות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, תובא לאישור הממשלה ב-29 בינואר.

אייזנקוט נכנס לתפקידו באופן רשמי בפברואר 2015, במקומו של הרמטכ”ל בני גנץ. הוא צפוי להמשיך בתפקידו עד 2019.

לפי וולף, הידיעה אודות מחלתו של אייזנקוט מסבירה הודעה חריגה למדי שפרסם שר האוצר, משה כחלון, בעקבות ההודעה על הארכת כהונתו. בדרך כלל לא מתייחסים שרי ממשלה להחלטות מעין אלו הנמצאות באחריות מלאה של שר הביטחון. בהודעתו, שנשאה אופי רגשני, שיבח כחלון את איזנקוט, הרעיף עליו סופרלטיבים רבים, וסיים איחולי רפואה שלמה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אולי הוא צריך לעשות חשבון נפש על פרשיית עזרייה
    19/01/2017 13:06
    מש
  1. אולי צריך חשבון נפש על עזרייה