כשמשה כחלון נערך לחלק את החיוך שלו בין אריה דרעי ואלי ישי

לפני שנה צוטט משה כחלון, אחרי ההילולא של ישיבת 'כיסא רחמים', כמי שתירץ לדרעי: "הדלקתי ערוץ 2 וראיתי שעשו עלי סיבוב כשהציגו זאת ככנס תמיכה באלי ישי" • אלא שהשנה הוא שב ושפך שבחים על ראשו של יו"ר יחד: "אלי ישי חסר לי ליד שולחן הממשלה. הוא עוד יחזור לשם"
כ"א טבת התשע"ז / 19.01.2017 12:22

היה זה לפני שנה, ביום ההילולא הקודם של ‘כסא רחמים’, הישיבה בראשה עומד הגר”מ מאזוז, המנהיג הרוחני של תנועת ‘יחד’. השאלה שריחפה בחלל הפוליטי הייתה: האם תתמודד ‘יחד’ גם בבחירות הבאות או שמא ישתלב היו”ר שלה, אלי ישי, במפלגה גדולה אחרת?

 פוליטיקאים רמי דרג הגיעו אל ההילולא, וביניהם גם שר האוצר משה כחלון, האיש שמחזיק בידיו, למעשה, את מפתחות הקואליציה.

באירוע אז נשא כחלון דברים בשבחם של כל הנוכחים.

זמן מה לאחר מכן הופיעו בטורו הפוליטי של העיתונאי אבי בלום ברשת ‘קו עיתונות’, הדברים הבאים: “מפתיע. מה שסיפר השבוע הגר”ש בעדני מזכיר, כמעט אחד לאחד, את מה שאמר כחלון. ‘אמרו לי שאני מוזמן להילולת כיסא רחמים, ושארגיש שם בבית כי יש שם טריפוליטאים בני העדה’, סיפר כחלון לדרעי, ‘הדלקתי ערוץ 2 וראיתי שעשו עלי סיבוב כשהציגו זאת ככנס תמיכה באלי ישי. מבחינתי הלקח נלמד. על כחלון עובדים פעם אחת'”.

באמת מפתיע. אבל מה שמפתיע עוד יותר הוא שהשנה, באירוע ההילולא המרשים שנערך ביום שלישי האחרון בגני התערוכה, הופיע שוב שר האוצר, משה כחלון, האיש והחיוך ואמר את הדברים הבאים: “ברשות ידידי סגן ראש הממשלה ושר הפנים לשעבר אלי ישי… אלי ישי חסר לי ליד שולחן הממשלה. הוא עוד יחזור לשם. הוא אדם אצילי, מידות טובות ויושר פנימי”.

1

מאחר ואין לחשוד באריה דרעי ש’עבד’ על הפרשן אבי בלום (“על כחלון עובדים פעם אחת”, גם על עיתונאי עובדים פעם אחת) – ההסבר שמניח את הדעת ומגשר בין הגרסאות באופן הטוב ביותר הוא, שכחלון, כדי להיות נחמד עם דרעי, עטף את בואו בקצת תותים. סיפרו לו ש”ירגיש בבית”, ש”יש שם טריפוליטאים בני העדה”, ואז גילה שעשו עליו סיבוב.

אלא שהשנה, אחרי שכבר עשו עליו סיבוב, ואחרי שכבר ידע שהאירוע יוצג ככנס תמיכה באלי ישי, לא רק שהגיע בשנית, אלא גם נשא דברי שבח, שגם עם מאה תותים לא יצליחו לטייח את הסיפור, כשאריה דרעי יעיר לו: משה, למה עשית לי את זה בפעם השניה?

כחלון, כמו כל פוליטיקאי נבון, מבין שבקדנציה הבאה, הוא עלול/עשוי -תלוי את מי שואלים -למצוא לצידו, את אלי ישי ליד שולחן הממשלה. כשדרעי יושב בצד השני.

ומה לעשות, את החיוך המפורסם הוא יצטרך לחייך לשניהם.

3

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חיבור בין אנשי אמת מלח הארץ
    19/01/2017 14:56
    אברהם
  1. אי אפשר להחביא את האמת. 2 האנשים משה כחלון ואלי ישי – הם מהזן המיוחד והמובחר של המנהיגות החדשה, תצליחו ביחד או בנפרד,

  2. כתבה מאלפת, איך זכרת את הבלום הזה מלפני שנה???
    19/01/2017 15:22
    אלי ישי אחריך באש ובמים
  3. איך נתת לו את זה בפרצוף.

    אבל גם את דיפלומטית וכתב שלא יכול להיות שדרעי עבד על בלום, וכוונתך שדרעי מכתיב לבלום מה לכתוב.

    אמת לאמיתה

  4. ממאוכזבי כחלון
    19/01/2017 20:43
    א
  5. כחלון גורם לפילוג ושנאה בעם במקום לקחת אחריות הוא משסה איש ברעהו. אין לו באמת דרך ואידיאולוגיה רק הכיסא. ואיך הוא מציג את עצמו ולוקח קרדיט על דברים שאחרים יזמו ומספר לכולם שהוא מקריב את עתידו הפוליטי עבור הצעירים, וואו איזה צדיק וואו והוא אפילו לא מעשן סיגריות וואו איזה עילוי והוא מקבל מתנות רק בחתונות וואו ממש שר אוצר פשששששששש