ירוט טילים הרחק מעל האטמוספירה • מערכת ‘חץ 3’ נמסרה לחיל האוויר

מנהלת חומה שבמשרד הביטחון והסוכנות להגנה מפני טילים האמריקנית מסרו את מערכת הנשק החדשה, למערך ההגנה האווירית של חיל האוויר • המערכת, שמאפשרת יירוט טילים "הרחק מעל האטמוספירה", תהפוך למבצעית כנראה עוד השנה
חיים טוויל
כ' טבת התשע"ז / 18.01.2017 18:23

משרד הביטחון, באמצעות מנהלת ‘חומה’ שבמפא”ת (-המנהל למחקר ופיתוח אמל”ח ותשתית טכנולוגית), יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים, השלימו הבוקר (רביעי) את השלב הראשון בפיתוח מערכת הנשק ‘חץ 3′ – כשמסרו את המיירטים המתקדמים הראשונים למערך ההגנה האווירית של חיל האוויר.

גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי תהליך המעבר מקליטת המערכת בחיל, ועד הכרזתה כמבצעית על ידי מערך ההגנה האווירית יסתיים עוד בשנת 2017.

מערכת ה’חץ’ מהווה נדבך מרכזי במערך ההגנה הרב שכבתית של מדינת ישראל, כאשר מיירט ‘חץ 3’ שפותח בהובלת התעשייה האווירית, תוכנן להוות את שכבת ההגנה העליונה מפני איום הטילים הבליסטיים.

מיירט ‘חץ 3’, הנחשב לאחד המיירטים הטובים בעולם, הוא בעל יכולות טכנולוגיות פורצות דרך בקנה מידה עולמי.

יכולת היירוט שלו הינה ארוכת טווח יותר, גבוהה יותר – הרחק מעל האטמוספרה – ומדויקת הרבה יותר.

במערכת הביטחון אומרים: “כניסתו של מיירט ‘חץ 3’ למערך המבצעי של חיל האוויר תהווה קפיצת מדרגה משמעותית למעטפת ההגנה האווירית של מדינת ישראל, ויחד עם מיירטי ‘חץ 2′ יוסיף הזדמנויות יירוט, שיקטינו את סיכויי הפגיעה במדינת ישראל”.

במסגרת שילוב המיירט החדש במערכת ה’חץ’ – שודרגו כל מרכיבי מערכת הנשק, התומכים גם במיירטי ‘חץ 2 ‘ וגם במיירטי ‘חץ 3’, שנכנסו היום לסדר הכוח המבצעי.

חץ 3צילום:דובר צהל

למרכז השליטה והבקרה נוספו יכולות חדשות, כמו גם למערך הגילוי המכ”מי ,ששודרג ביכולותיו להתמודד כנגד האיומים העתידיים הצפויים בזירה.

מנהלת חומה במפא”ת וה-MDA האמריקני ממשיכים בפיתוח יכולות נוספות של המערכת ובעתיד צפויים ניסויים נוספים עם מיירט ‘חץ 33’. פרויקט הפיתוח וההצטיידות ב’חץ 3′ נחשב לאחד הפרויקטים החשובים המשותפים למדינת ישראל וארצות הברית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות