ארדן לח”כים הערבים: “הדם הזה על ידכם”; מועלם: נפגע ‘מאבן כוחותיו’

השר לביטחון פנים לח"כים הערבים: "אתם חרפה למדינת ישראל" • שר השיכון: "עוד היום להרוס את כל הבתים הבלתי חוקיים הנוספים באזור חיראן" • ח״כ קסניה סבטלובה: "השטח בוער, הקרע בין המדינה למגזר הערבי גדל"
חיים טוויל
כ' טבת התשע"ז / 18.01.2017 10:12

השר לביטחון פנים גלעד ארדן קורא לחברי הכנסת הערבים לעצור את ההסתה בעקבות העימותים האלימים הבוקר (רביעי) בישוב אום אל חיראן בנגב.

“מאז האירועים בבוקר אני שומע עוד ועוד קריאות מסיתות אשר מעוותות את תמונת המצב של מה שקרה בשטח. אני קורא לחברי הכנסת מהרשימה המשותפת – עצרו את ההסתה”.

ארדן הוסיף: “לכל אמירה עכשיו עלולות להיות תוצאות קשות בשטח. קחו אחריות על דבריכם ותפסיקו להסית וללבות אלימות”.

בדף הפייסבוק שלו כתב ארדן: “אני מבקש לומר דווקא ברגע הזה לאיימן עודה וליתר חברי הרשימה המשותפת שהגיעו להלהיט את הרוחות הבוקר: הדם הזה גם על ידכם. זו אמירה חמורה, אני יודע. אבל לא חמורה כמו מעשיכם ביום הזה, אתם חרפה למדינת ישראל”.

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, הגיב: “האלימות הבדואית שהתעוררה הבוקר היא מהחמורות שנראו בדרום בשנים האחרונות ועליה להיענות ביד קשה ובלתי מתפשרת. מדינת ישראל היא מדינת חוק.

“אני קורא למשטרת ישראל ולשר לבטחון פנים להגביר את האכיפה בנגב, ועוד היום להרוס את כל הבתים הבלתי חוקיים הנוספים באזור חיראן”.

גלמט הוסיף: “האירוע בו מחבל מנצל מהומות תוך כדי פינוי, כדי לבצע פיגוע, הוא אירוע חמור המשקף את פוטנציאל הטרור הנוצר לאור ההסתה של האוכלוסייה הבדואית כנגד המדינה והרשויות המוסמכות שלה. על כוחות הבטחון להשיב מיידית את הסדר בדרום. מדינת ישראל לא תאפשר התחזקות של תאי טרור בנגב”.

ח״כ קסניה סבטלובה מהמחנה הציוני: ״אני מגנה בתוקף את האלימות נגד השוטרים,  ניסיון הפיגוע שהיה הבוקר באום אל חיראן וכל אלימות שהיתה במקום. יחד עם זאת, ברור לכל כי המדיניות החדשה של הממשלה ביחס לבניה בלתי חוקית במגזר בערבי לא עומדת במבחן המציאות ותמשיך לגבות קורבנות נוספים.

“השטח בוער, הקרע בין המדינה למגזר הערבי גדל. נראה שהמצב הזה נוח למישהו בממשלת נתניהו שמלבה את האש במקום לכבות אותו.״

יו”ר סיעת הבית היהודי, ח”כ שולי מועלם רפאלי, התייחסה לעימותים האלימים בנגב במהלכם נפצע ח”כ איימן עודה בראשו.

“איימן עודה נפגע ‘מאבן כוחותיו’, כתוצאה מהתססת המגזר הערבי והבדואי המתבצעת על ידי חברי הכנסת הערבים. כמו שחקן מצטלם בפוזת גיבור עם תחבושת לראשו, בעוד שהוא זה שאחראי להתססה ובפועל גם לא פועל למען ציבור הבוחרים שלו. האחריות על כך שפעילות אכיפת חוק הסתיימה בדם היא על כתפיו ועל חברי מפלגתו”, אמרה מועלם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות