שוטר נרצח בפיגוע דריסה במהלך פינוי כפר בדואי בנגב; המחבל חוסל

מאות שוטרים התעמתו עם מפגינים בעת פשיטה על הכפר אום אל-חיראן המיועד להריסה • ג'יפ דהר לפני הפינוי לעבר שוטרים שהגיבו בירי לעבר הנהג וחיסלו אותו • אחד השוטרים נהרג מהדריסה • המחבל עובד מערכת החינוך בישראל, השתייך לתנועה האיסלאמית • ח"כ איימן עודה נפצע
חיים טוויל
כ' טבת התשע"ז / 18.01.2017 09:00

רס”מ ארז (עמדי) לוי הי”ד, בן 34, שוטר במשטרת ישראל, נרצח הבוקר (רביעי) בפיגוע דריסה שהתרחש במהלך מבצע להריסת מבנים בלתי חוקיים ביישוב הבדואי אום אל חיראן, הממוקם סמוך לחורה שבנגב.

שוטר נוסף נפצע באורח בינוני ופונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

הפיגוע התרחש כאשר ג’יפ דהר עוד לפני הפינוי לעבר קבוצת שוטרים. השוטרים הגיבו בירי לעבר הנהג וחיסלו אותו.

במשטרה אומרים, כי המחבל שביצע את פיגוע הדריסה הוא מחבל המשתייך לתנועה האיסלאמית של הפלג הדרומי ונבחן הקשר שלו גם לדאע”ש. הוא עובד של מערכת החינוך בישראל.

לאחר הפיגוע התפתחו עימותים קשים במקום, שבמהלכם נפצע באורח קל חבר הכנסת איימן עודה, לאחר שנפגע בראשו ככל הנראה מאבן שידו בדואים לעבר כוחות הביטחון.

חובש בכיר במד”א ויטלי אוקומיאנסקי סיפר: “חילצו אלינו גבר כבן 42 (חבר כנסת), כשהוא בהכרה מלאה וסובל מפציעה ככל הנראה מפגיעת אבן במצח ופציעה קלה בגב. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו להמשך בדיקות וטיפול בבי”ח כשמצבו מוגדר קל”.

רס״מ ארז לוי

במשטרה מציינים: “במהלך פעילות לאבטחת הריסות בישוב אום חיראן סמוך לחורה שבנגב. לוחמי משטרת ישראל שהגיעו בשעת בוקר מוקדמת לשם אבטחת פעילות מנהל מקרקעי ישראל במימוש צו הריסה וזאת לאחר הידברות מקדימה בעניין פינוי דרי המקום. כאמור, המחבל שעט ברכבו לעבר הלוחמים לבצע פיגוע דריסה וכתוצאה מכך נפצעו מספר לוחמים והמחבל נוטרל על ידי הכוח המשטרתי במקום.

“משטרת ישראל קוראת למגזר הבדואי להקיא מתוכו ניצנים של אידיאולוגיות קיצוניות שכל עניינן טרור. המפגע הוא עובד מערכת החינוך, מקום בו השפעתו השלילית על סביבתו מסוכנת שבעתיים”.

בעקבות העימותים, קרא יו”ר ועדת המעקב מוחמד ברכה להנהגת הציבור הערבי להגיע מיד לאום אל-חיראן. במקביל, ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל צפויה להתכנס בשעות הקרובות.

מהמשטרה נמסר כי  עם סיום הטיפול בזירת הפיגוע, החלה הבוקר פעילות הריסת המבנים הבלתי חוקיים בישוב אום אל חירן שבנגב. כוחות המשטרה מאבטחים את אנשי מנהל מקרקעי ישראל במימוש צווי ההריסה.

השר לבטחון פנים גלעד ארדן: “אני מקווה שיום זה לא יהפוך ליום שמסמן תפנית ביחסים של הבדואים עם רשויות המדינה – אך אם כן, לח”כ עודה יש תרומה מאוד גדולה לעניין”.

ארדן הוסיף: “יש החלטת בג”צ והיא תבוצע, גם באום אל חיראן. לכוחות המשטרה אין שום שיקול דעת בנוגע לביצוע המשימה, ככה זה במדינה דמוקרטית. התנהל משא ומתן שבועות ארוכים, מי שניהל את זה הם גורמי המדינה מול התושבים. עודה לא מנהל משא ומתן.

”הוא היה שם כדי ללבות יצרים ולהסית לאלימות. מה שקרה הלילה מחבל ביצע פיגוע דריסה כנגד כוחות המשטרה שהיו במקום, עודה היה בין אלה שליבו את היצרים. כרגע המשטרה הערכת מצב. האלימות והטרור לא ינצחו את החוק”, דברי ארדן.

היישוב אום אל חיראן בצילום מרחפן. צילום: רגבים

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות