“הודה ששיבש, הוזהר שלא ליצור קשר” • החקירה, מאחורי הקלעים

אחד החשודים זומן כבר לפני מספר שבועות: אחרי כל אחת מהחקירות הוא שוחרר לביתו • המשטרה התירה לו לשכפל את ה'סים' • כשהגיע אתמול לתחנה המרכזית, המתינו לו החוקרים תוך שהם אוזקים אותו לעיני כל • פרשת ההתפטרות הפתאומית של חבר מועצת עיריית ירושלים
חיים טוויל
י"ט טבת התשע"ז / 17.01.2017 18:42

אתמול עצרה המשטרה ארבעה חשודים, בפרשה המכונה במשטרה ‘שומר שבת’, בחשד כי גרמו לחבר במועצת עיריית ירושלים ובתנועת ש”ס להתפטר מתפקידו. שניים מהחשודים הם אנשי ש”ס, והשניים האחרים הם אנשי תקשורת.

היום הובאו ארבעת החשודים להארכת מעצרם – שהוארך עד יום שישי.

מעיון בחומרים שעלו בדיונים בבית המשפט היום עולה, כי כבר לפני מספר שבועות הוזמן אחד מהעצורים המרכזיים בפרשה לחקירה במשטרה. החקירה נפתחה לאחר שחבר המועצה הגיש תלונה.

אחרי כל אחת מהחקירות הללו הוא שוחרר אל ביתו, בהסכמת המשטרה, תוך שהוא מוזהר שלא לשבש את החקירה ושלא ליצור קשר עם מי מהמעורבים בפרשה – עד לחודש מרץ 2017.

לפני מספר ימים הסתיימו מעצרי הבית שלו, אבל האיסור ליצור קשר עם המעורבים המשיך והיה בתוקף.

אמש, ביום שני, הוזמן החשוד בפעם נוספת לחקירה בימ”ר ש”י, אלא שבניגוד לפעמים הקודמות בהן הגיע באופן עצמאי, הפעם המתינו לו חוקרי הימ”ר בתחנה המרכזית, תוך שהם אוזקים אותו לעיני כל.

הפעם היו נגדו האשמות חדשות, נוספות על החשדות הקודמות, הקשורות להדחת חבר המועצה – והן: שיבוש הליכים, ובהמשך גם שינוי גרסאות.

מהדיון  מתברר, כי בסוף חודש דצמבר 2016, התירה המשטרה לחשוד לשכפל את כרטיס הסים שלו, כדי לאפשר לו להמשיך בעבודתו העיתונאית וכדי שלא לפגוע במשרתו.

לדברי המשטרה, פניותיו למעורבים בפרשה היו מעבר לקשרי עבודה שגרתיים.

“כל מה שהוא מתבקש לעשות במסגרת ידיעתנו והכול בידיעתנו. יש דברים שלא עשה בידיעתנו הוא מודה בהם”, כפי שהציג זאת התובע.

“אמנם הוא שוחרר למעצר בית”, הבהיר נציג המשטרה – אך “לפני שלושה שבועות וכל זאת היות כי המשטרה מבקשת לבצע חקירה סמויה ולא גלויה, אם מעצרו היה מוארך תחת סורג ובריח, היינו צריכים לצאת לחקירה גלויה שבידינו לא היו מספיק ראיות דאז.

“מאז מעצרו נאספו חומרים רבים, פעולות רבו נעשו, המשיב הוזהר שלא ליצור קשר עם מעורבים, הודה על כך ששיבש את החקירה, לכן אבקש מבית המשפט להיעתר לבקשה כדי לשפוך אור על הפרשה שהולכת ומסתבכת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות