הסנגור הטיח בדיון: “מי המעורבים הבכירים שנמנעים ממעצר שלהם?”

בדיון הארכת המעצר בפרשת סחיטת חבר סיעת ש"ס בירושלים, הטיח פרקליטו של חשוד המזוהה עם ש"ס: "המשטרה נמנעת ממעצר של מעורבים בשל חוסר יכולת מבחינה פוליטית להתמודד עם זה" • "יותר קל להתעסק עם דג רקק, כי הם לא יכולים לעצור בכירים יותר בהיררכיה, הם מפחדים"
חיים טוויל
כ' טבת התשע"ז / 18.01.2017 00:05

מעצרם של ארבעה חשודים שנעצרו על ידי המשטרה בפרשה המכונה ‘שומר שבת’, בחשד כי גרמו לחבר במועצת עיריית ירושלים ובתנועת ש”ס להתפטר מתפקידו, הוארך בבית משפט השלום בירושלים עד יום שישי, מחשש לשיבוש הליכי משפט.

שניים מהחשודים הם אנשי ש”ס, והשניים האחרים הם אנשי תקשורת. רוב החשודים מכחישים קשר לפרשה.

החקירה נפתחה לאחר שחבר המועצה הגיש תלונה במשטרה.

במשטרה אומרים כי יש מעורבים נוספים שטרם נעצרו או נחקרו, ועוד ייחקרו בהמשך.

החשוד השני המזוהה עם תנועת ש”ס, מלבד יוסף חיים כלאף – הוא היחיד מבין 4 העצורים שמיוצג על ידי הסנגוריה הציבורית.

בסיכום הדיון בעניינו אמר בא כוחו, עו”ד שי ויזלברג, את הדברים הבאים:

עצם הסירוב של משטרת ישראל להתייחס לשאלה המאוד בסיסית מי המעורבים האחרים כאן שבמדרג העבירה הזו, החלק שלהם גדול יותר ומשמעותי יותר והם נמנעים ממעצר שלהם, בגלל חוסר יכולת שלהם מבחינה פוליטית להתמודד עם זה – אמור להשליך על הארכת מעצר של האיש הזה.

“לא יכול להיות שמשטרת ישראל, למרות שיודעת מי המעורבים האחרים, ואני מניח שבית המשפט יודע מהדוח הסודי – ויודעים שכאן מדובר בדג רקק שמבקרה הטוב אולי מילא הוראות ועדיין נמנעים מזה, כי יותר קל להתעסק עם דג רקק.

“כיוון שהם לא יכולים לעצור בכירים יותר בהיררכיה, כי הם מפחדים, אז הם אומרים נשאיר את האיש במעצר, כדי למנוע ממנו אפשרות לשיבוש, כדי שהוא לא ידבר עם אחרים, למרות שלא הוא צריך להיות במעצר – אלא מעורבים אחרים שלא טרחו לחקור עד עכשיו.

“זה לא שימ”ר ש”י לא עוצר וחוקר כי יש מצוקת כח אדם”.

נציג המשטרה אמר במהלך הדיון בהארכת המעצר של יוסף חיים כאלף, בפני השופטת קרן מילר: “המשיב עצמו, אפשר לומר ראש הקנוניה שגרם להפלתו של חבר המועצה ביחד עם אחרים, תוך כדי שמשלמים על זה כסף של איש ציבור, ואני לא בא לבקר את מעשי איש הציבור, אבל זה מה שגרם להתפטרותו וזה מה שנדרש ממנו דרך ראש המפלגה של שס והוא, המשיב, יד ימינו של השר, דרש ממנו להתפטר מיידית ברגע שנחשפה המזימה, ומרגע זה עברו תשלומים למעורבים הקשורים בקשירת קשר שבוצעה המזימה – ובכך הפילו את חבר המועצה”.

התחזה לחרדית

כפי שנחשף בחרדים10, ביום שני בבוקר עצרה המשטרה ארבעה חשודים, בפרשה המכונה במשטרה ‘שומר שבת’.

הפרשה החלה לפני יותר משלושה חודשים, אז נחשף כי נציג של ש”ס בעיריית ירושלים נאלץ להתפטר, לאחר שלראשי ש”ס הגיעו הקלטות שמעידות על אורח חיים, כביכול, שאינו מתאים לאדם חרדי. הנציג נאלץ להתפטר תפקידו, אולם מיד אחר כך הגיש תלונה במשטרה, בה טען כי נסחט על ידי גורמים שונים שרצו להזיז אותו מתפקידו.

לפי דיווח בישראל היום, הוא אף העלה השערה בחקירתו כי ניסו להזיז אותו מתפקידו מכיוון שעצר תקציבים שהיו מיועדים לאירועים של ש”ס, וגילה עצמאות יתר בהחלטות המפלגה בעירייה.

לפי הדיווח,  במהלך חקירת המשטרה התגלה כי אדם שהתחזה לאישה משך את חבר המועצה בלשונו, וכי אותו אדם התחזה לתושבת חרדית מפתח תקווה. המשטרה הצליחה להגיע אל אותה אישה וגילתה כי היא כלל איננה קשורה לעניין.

המשטרה בדקה בחברת הסלולר מי הבעלים של המכשיר ממנו בוצעה ההתכתבות עם חבר המועצה ומצאה את אחד העצורים בפרשה, שבמהלך החקירות ככל הנראה הפליל אחרים, ובהם גם את יוסף חיים כלף – מקורבו של דרעי.

 נזכיר כי בסביבתו של השר אריה דרעי טוענים ומדגישים כי לשר אין קשר לפרשה בשום צורה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות