‘מתנ”ס פריימן’ כבר מוקם בביתר עלית: במשפחה בודקים הצגת מיזם היסטורי

המתנ"ס החדש הולך ונבנה בצעדי ענק, ולקראת פתיחתו בודקים בעירייה ובמשפחה יצירת והצגת מיזם היסטורי - שיציג את סיפור הקמתה של ביתר, בעזרת חומר ארכיוני רב
אריה ריבקינד
י"ח טבת התשע"ז / 16.01.2017 18:59

ראש העיר מאיר רובינשטיין ונציג משפחת פריימן – הרב יצחק פריימן, קיימו היום (שני) סיור מיוחד במתנ”ס המרכזי החדש שמקימה העירייה עבור תושבי גבעה B – שעל פי החלטת ראש העיר ייקרא ‘מתנ”ס פריימן, על שמו של מייסד העיר ביתר עלית, הרב חיים נחום פריימן ז”ל.

המתנ”ס החדש הולך ונבנה בצעדי ענק, ולקראת פתיחתו בודקים בעירייה ובמשפחה יצירת והצגת מיזם היסטורי – שיציג את סיפור הקמתה של ביתר, בעזרת חומר ארכיוני רב.

כפי שדווח בחרדים 10, ועדת השמות של עיריית ביתר עילית, בראשות חבר הנהלת העיר ישראל פכטר, התכנסה לישיבה מיוחדת, והכריזה על בחירת שמות לעשרות רחובות חדשים בעיר.

חלק חשוב נוסף בו עסקה הוועדה, היה הנצחת שמו של מייסד העיר במבנה המתנ”ס ההולך ומוקם ברחוב החוזה מלובלין.

ראש העיר אמר במהלך הישיבה: “אמנם אינני חבר הוועדה אבל באתי במיוחד כדי להגיד דברים על הרב חיים נחום פריימן ז”ל. אני זוכר אותו מאז שבאתי לעיר ורכשתי במשרדיו את דירתי בביתר לפני 25 שנה, הוא מקים ומייסד העיר.

“אצטט מדברי בנו: אם ביתר הייתה נכשלת ח”ו היו תולים את האשמה בו. לכן, אין ספק שכאשר ברוך ה’ זה הצליח אנו מחויבים להכיר לו תודה, כאן במעמד בני המשפחה ולקרוא על שמו מקום מרכזי שיכיל גם שיעורי תורה ופעילויות חינוכיות”.

יו”ר הועדה ישראל פכטר אמר: “היום אנו 27 שנים אחרי הקמת העיר ביתר ויודעים שצריך להכיר טובה לרב פריימן ז”ל, שמסר את נפשו ושם עצמו נחשון כאן. יש לו זכות בכל מה שיש לנו פה, הוא האבא של כל מילה של לימוד תורה בעיר. אחרי מחשבה מרובה והתייעצות עם המשפחה הצענו כי המתנ”ס החדש והמרשים שנבנה בימים אלו בגבעה ב’ ייקרא על שמו – מתנ”ס פריימן. כבוד הוא עבורנו להנציח את שמו של מיסד העיר על מרכז פעילות גדול ומרכזי”.

נציג המשפחה, הרב יצחק פריימן, שנשא דברים בישיבת הוועדה, הדגיש: “חשוב שיזכרו שבעבר לא היה כאן כלום, רק הרים וחול. אבא ז”ל הביא לכאן אדמו”רים ורבנים שיתמכו בבניית העיר, וטרח לביסוסה. הוא לא עשה זאת בשביל כסף, וכשהיה חולה לא השאיר אחריו כלום, כולו היה למען חסד ולצורך פתרון מצוקת הדיור. אנו שמחים ומודים על ההחלטה שהמרכז הקהילתי יהיה על שמו ולזכרו”.

מתנ"ס פריימן ביתר

מתנ"ס פריימן ביתר

מתנ"ס פריימן ביתר

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    את העיר ביתר הקים יוסף רוזנברג
    17/01/2017 14:02
    אזרחי
  1. עם כל הכבוד לרב פריימן. את העיר ביתר יזם והקים יוסף ג’ו רוזנברג המנוח. שנלחם שנים ארוכות ובזבז הון וזמן רב על הפרויקט הזה. וכשהפרויקט הבשיל, שר השיכון דוד לוי פשוט גנב לו את הפרויקט מהידים.
    יש בגבעה A פארק גדול על שמו. לצערנו רבים חושבים שהפרק ע”ש הרב עובדיה, ולצערנו קיבל הפארק כינוי לא מכבד.
    חבל על האיש היקר וההגון הזה שבני משפחתו לא פועלים לשמירת זכרו וזכותו בהקמת עיר התורה ביתר.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   05/05/2017 11:47

      את הקמת העיר יזם יוסף רוזנברג ז”ל.
      את הרעיון ההזוי בזמנו לתכנן את העיר לחרדים מהמסד ועד הטפחות יזם ביצע וליווה הרב פריימן ז”ל