מוזס נחקר שוב: החוקרים מתקשים לקבוע – למי הייתה כוונה פלילית?

מו"ל ידיעות אחרונות התייצב הבוקר לחקירה רביעית • גם עורך העיתון רון ירון מוסר עדות במשטרה • הדילמה של צוות החקירה: מי מהשניים כיוון לפלילים - ביבי או נוני • מוזס טוען: לא התכוונתי לשנות את הקו של העיתון - והראייה ששום דבר אכן לא קרה • נתניהו טוען: הקלטתי כדי להוכיח סחיטה
חיים טוויל
י"ח טבת התשע"ז / 16.01.2017 11:45

נוני מוזס, מו”ל ‘ידיעות אחרונות’, התייצב הבוקר (שני) לחקירה רביעית במשרדי להב 433 בלוד. אתמול נחקר מוזס במשך יותר משמונה שעות במסגרת ‘תיק 2000′, בחשד כי תיאם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו מהלכים לקידום אינטרסים הדדיים.

גם העורך הראשי  ידיעות אחרונות, רון ירון, הגיע היום למשרדי יחידת להב 433 כדי למסור עדות ב’תיק 2000’.

השדרן רזי ברקאי, מגיש התכנית ‘מה בוער’ בגלי צה”ל, דיווח הבוקר, כי  הצוות החוקר את ראש הממשלה ואת מו”ל ידיעות אחרונות מתקשה להחליט אם למי משניהם הייתה כוונה פלילית.

על פי גרסת ההגנה של נתניהו, הוא הקליט את השיחות על מנת להוכיח שמדובר בניסיון סחיטה. לדברי מוזס, הוא לא התכוון לשנות את הקו של העיתון – והראייה לכך היא ששום דבר אכן לא קרה.

דרור שטרום, הממונה לשעבר על ההגבלים העסקיים, אמר בראיון לרזי ברקאי כי על פניו אין בניסיונות התיווך של נתניהו למכירת ‘ידיעות אחרונות’ למשקיעים זרים עבירה פלילית: “כאשר משקיע זר מחפש השקעות במדינה, מותר לפוליטיקאי ואין שום פסול בדבר הזה”.

הוא הסביר: “כמובן שאם בא פוליטיקאי ואומר ‘עיתון כזה או אחר עושה לי בעיות ולכן אני אגרום לזה שיציעו לו הצעה שאי אפשר לסרב לה’, זה בהחלט כבר משיק לתחום הפלילי”.

ברקאי עצמו,  שראיין את רענן שקד, בעל טור ב’ידיעות אחרונות’, התייחס לרשימות השחורות שהופעלו בעיתון – וגילה: “אני אספר לך משהו על עצמי. בעקבות התנגדותי לפגיעה בהפצתו של ‘ישראל היום’ נכנסתי בעצמי לאיזה שהוא ‘סוג של רשימה שחורה’ אצל ידיעות אחרונות”.

בתוך כך, ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב מני יצחקי, פורש מהמשטרה. יצחקי הוא דמות מרכזית בניהול החקירות של ראש הממשלה בנימין נתניהו והוא זה שמתווה את מדיניות החקירה.

יצחקי התגייס למשטרה בשנת 1977. בתפקידיו האחרונים שירת כמפקד יחידה להב 433, סגן מפקד מחוז ירושלים, ראש חטיבת המודיעין ומפקד מרחב ציון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות