“ניסיון למוטט את שלטון הרשות”: 13 מחבלים של חמאס נעצרו בבנימין

מדובר במפקדה שפעלה להחזיר את השפעת הארגון באיזור • המפקדה הפיצה חומרי תעמולה של החמאס ומימנה עצרות המוניות • מומנה באופן רציף על-ידי גורמי חמאס מחו"ל ומרצועת עזה
חיים טוויל
י"ח טבת התשע"ז / 16.01.2017 10:41

13 מחבלי חמאס, בתוכם חבר המועצה המחוקקת הפלסטינית מטעם חמאס, נעצרו הלילה (שני) במסגרת מבצע משותף של השב”כ וחטיבת בנימין.

במסגרת המבצע נתפסו כספים, רכב, וחומרי תעמולה רבים של חמאס.

המבצע נערך לאחר שבשבועות האחרונים חשף שב”כ, בשיתוף עם צה”ל, תשתית רחבת היקף של חמאס שפעלה בגזרת רמאללה ובנימין, והיוותה את מפקדת הארגון באיזור.

המפקדה – מערך ארגוני היררכי אשר מונה עשרות מחבלים – פעלה לחיזוק אחיזת חמאס ביהודה ושומרון כארגון וכגורם בעל השפעה אזורית רחבה.

בין היתר פעלה מפקדת החמאס באפיקים חברתיים וכלכליים, בפעילות ‘דעווה’ (“קירוב לבבות”) ובתמיכה כלכלית באסירים, משפחות מפגעים ותא הסטודנטים של החמאס (‘כותלה אסלאמיה’).

כמו כן, הפיצה המפקדה חומרי תעמולה של החמאס ומימנה עצרות המוניות. המפקדה מומנה באופן רציף על-ידי גורמי חמאס מחו”ל ומרצועת עזה.

“חשיפת התשתית מלמדת על המשך כוונותיה האסטרטגיות של חמאס להפעיל ולבסס את מעמדה בשטח, תוך ניסיון למוטט את שלטון הרשות, וזאת במקביל לנסיונותיה הרבים של התנועה להוציא לפועל פיגועי טרור קשים. שירות הביטחון הכללי וצה”ל ימשיכו לפעול באופן רציף ונחוש על מנת לסכל תשתיות אלו מבעוד מועד”, אומרים בשב”כ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות