מוזס: לא התכוונתי לשנות הסיקור • תלונה ליועץ: “נהגו בשרה בבריונות”

מוזס נחקר שמונה שעות • מו"ל ידיעות ונתניהו נפגשו לפחות 12 פעמים • תמלילים נוספים משיחת נתניהו-מוזס • הפרקליט של שרה נתניהו הגיש תלונה ליועץ המשפטי: "חוקרי המשטרה נהגו בה בזלזול ובחוסר כבוד ומיד בתום חקירתה החלו להתפרסם בתקשורת עובדות כוזבות, מסולפות"
חיים טוויל
י"ז טבת התשע"ז / 15.01.2017 20:28

נוני מוזס, מו”ל ‘ידיעות אחרונות’, נחקר היום (ראשון) בפעם השלישית במשרדי יחידת להב 433, במסגרת ‘תיק 2000’.

חקירתו החלה סמוך לשעה 10:00 בבוקר והסתיימה לאחר כשמונה שעות.

בחדשות 10 דווח, כי בחקירה הציג מוזס קו הגנה בו הוא אמר לחוקרים: “לא הייתה לי שום כוונה לשנות באופן מהותי את אופן הסיקור של העיתון, זה היה רק ניסיון להזיז את נתניהו מעמדותיו בנוגע לישראל היום”.

קו הגנה זה מהווה תמונת ראי במידה רבה לזה של נתניהו, לפיו כי לא התכוון למה שאמר בשיחה ורק רצה למשוך את רעהו מעמדתו.

באתר וואלה דווח היום כי לפי החשד, ראש הממשלה בנימין נתניהו ומוזס תיאמו מהלכים שנועדו לקדם את האינטרסים שלהם לפני הבחירות לכנסת ה-20, בסדרה של לפחות 12 פגישות, שלפחות שתיים מהן הוקלטו על ידי הרל”ש של נתניהו, ארי הרו.

גם ראש הממשלה צפוי להיחקר השבוע אולם טרם נקבע מועד לחקירתו השלישיתו.

לפי וואלה, גורם במערכת אכיפת החוק אמר כי טרם בוצעה פניה לחיקור דין של בעלי ‘ישראל היום’, שלדון אדלסון, והביע ספק אם מהלך כזה יתבצע בעתיד.

 “החוקרים נהגו בשרה בבריונות”

בתוך כך, עו”ד יוסי כהן, פרקליטה של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, הגיש תלונה ליועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, בגין מה שכינה “הדלפות מגמתיות וכזבות לאמצעי התקשורת” מתוך העדויות שמסרה במשטרה.

לפי דיווח בחדשות 2, בתלונה טען הפרקליט: “במהלך חקירותיה של נתניהו, נהגו בה חוקרי היחידה בבריונות, בזלזול ובחוסר כבוד”, ו”מיד לאחר סיום חקירתה, החל מחול השדים השקרי, המתוזמן והמתוזמר סביב חקירתה בכלי התקשורת”.

לדבריו, “שעות ספורות לאחר חקירה, החלו להתפרסם באתרי החדשות השונים עובדות כוזבות, מסולפות ומעוותות אודות החקירה”.

עו”ד כהן הצביע בתלונתו ליועץ המשפטי לממשלה בנוגע לכתבות שפורסמו בחדשות 2 בהן שודרו פרטים שעלו במסגרת עדותה של נתניהו במסגרת ‘תיק 1000’ – הפרשה המתמקדת בחשבוניות והזמנות משקאות אלכוהליים מאיש העסקים ארנון מילצ’ן.

שרה נתניהוMarc Israel Sellem/POOL

“כמובן שהדברים אינם משקפים את שהתרחש בפועל ומהווים הדלפה עוינת ומגמתית”, כתב עו”ד כהן למנדלבליט. “מדובר בבידוי ראיות, בשיבוש הליכי חקירה ובהצגה מטעה במתכוון של הדברים. אנו מבקשים מהיועץ המשפטי לממשלה שיורה על חקירת העבירות שבוצעו ושהמחלקה לחקירות שוטרים תחקור מי הדליף את המידע הכוזב שמצא את דרכו לתקשורת”.

“כבר היינו בסרט הזה, עשינו את זה”

בחדשות ערוץ 2 נחשפו הערב (ראשון) תמלילים נוספים מהשיחות שערכו ראש הממשלה ומו”ל ידיעות אחרונות. מהציטוטים עולה, לכאורה, כי נתניהו ומוזס דנו בפרקטיקה – איך יעבוד בפועל שינוי הקו של ידיעות אחרונות, כך שהעיתון יעניק סיקור חיובי לראש הממשלה.

מוזס: “בהנחה שאנחנו מסכמים את הדברים, אתה חייב  לשחרר מישהו שידבר עם רון (רון ירון, עורך “ידיעות אחרונות”) את מי שאתה רוצה. אתה חודשים לא נותן את זה.

נתניהו: “ניר חפץ יוכל לדבר איתו?”.

מוזס: “לא. ניר רצה לעשות שני דברים, הוא רצה לעבוד אצלך ולהיות עורך ‘ידיעות’. אז אני לא רוצה…ניר מדבר איתו בשוטף אבל הוא לא יסמוך על ניר. העניין הוא שב-22:30 בלילה אני לשמחתי הולך לישון. בשוטף יש דברים. הדגשים החשובים שלך, הוא צריך להיות בקשר עם שני אנשים”.

נתניהו: “זה לא 22:00 בלילה”.

מוזס: “הוא צריך לדבר עם שני אנשים, עם רון (עורך ‘ידיעות’) ועם ערן (טיפנברון, עורך ynet)”.

נתניהו: “עם ערן (טיפנברון) ניר (חפץ) לא יכול לדבר? עדיף שלא?”.

מוזס: “יש משקעים, יש עבר, הוא היה עורך ‘שבעה ימים’ ורצה להיות עורך ‘ידיעות’. הוא מעורבב. ynett זה  פחות בעיה, זה במשך היום. זה יותר קל. אם יש דברים דחופים אתה יכול לדבר איתי במשך היום, במהלך היום שיהיה בקשר עם רון (עורך ‘ידיעות’)”.

מוזס : “תראה ביבי, אנחנו צריכים לעשות הכול מהר כי אני צריך להזיז את הספינה. אני אומר לרון ביום ראשון”.

נתניהו: “אבל תסובב את הספינה”.

מוזס: “אני אומר לרון ביום ראשון שידברו איתו, זו ההתחלה. היו כמה דברים קטנים אחד או שניים שהוא ביקש וזה קרה. ביבי, יש בחירות עוד שלושה וחצי חודשים. יהיו מיליון אלמנטים עליך. ניהלנו את זה ב-20099, אתה שכחת אולי”.

נתניהו: “לא שכחתי בכלל”.

מוזס: “נוהל אינטילגנטי, טוב והיינו לכאורה באותו מצב. כבר היינו בסרט הזה, עשינו את זה. זאת מערכת בחירות רביעית שלנו, לא שלישית, רביעית. 96, 999, 20099 ועכשיו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ל אפם ועל חמתם של אוהבי הפלשתינאים שבתוכנו, בנימין נתניהו ראש הממשלה שלנו עד גיל 85 לפחות, כי אין מוכשר ומסור ממנו לעם ישראל.
    16/01/2017 00:19
    שלום
  1. על אפם ועל חמתם של אוהבי הפלשתינאים שבתוכנו, בנימין נתניהו ראש הממשלה שלנו עד גיל 85 לפחות, כי אין מוכשר ומסור ממנו לעם ישראל.
    כפי שצבאות ערב עשו יד אחת נגדנו והובסו בששת הימים, כך יובסו כל אוהבי הפלשתינאים שבתוכנו העושים יד אחת להפלת נתניהו בכל מחיר ובכל דרך.