איחוד הצלה הכריז מלחמה במד”א: “שום מסע הפחדה לא ישבור אותנו”

משה טייטלבוים, מנכ"ל ארגון 'איחוד הצלה', שיגר מכתב ארוך וחריף במיוחד למתנדבים ,לאור מה שהוא מכנה "ההתפתחויות האחרונות וניתוק המידע הטוטאלי של ארגון מד"א" • מצהיר: "המונופול על הצלת חיים בישראל - הסתיים" • מאשים: "מנכ"ל מד"א ממשיך בתהליך ההתעמרות של מניעת מידע מציל חיים"
חיים טוויל
י"ח טבת התשע"ז / 15.01.2017 22:10

מנכ”ל ארגון רפואת החירום ‘איחוד הצלה’, משה טייטלבוים, שיגר היום (ראשון) מכתב ארוך וחריף במיוחד למתנדבי הארגון , לאור מה שהוא מכנה “ההתפתחויות האחרונות וניתוק המידע הטוטאלי של ארגון מד”א”.

לדבריו, בתגובה למהלכים של מד”א, “כבר במהלך השבוע הבא נרחיב את פעילותנו לתחומים נוספים ומגוונים ונציב רף חדש גם בהם”.

מנכ”ל איחוד הצלה כותב במכתבו למתנדבים, כי “דווקא השבוע, החל גל נוסף של ניתוק מידע מציל חיים ממתנדבי איחוד הצלה שכל רצונם הוא להציל חיים”, זאת מאחר שלטענתו, “מנכ”ל מד”א ממשיך בתהליך ההתעמרות של מניעת מידע מציל חיים ממי שיכולים להיות, מלאכי החיים הנלחמים על עוד נשימה ברגעים בהן עתיד חייו של אדם תלוי על בלימה”.

טייטלבוים מסביר למתנדבים כי “המידע המדובר איננו מידע ‘מסווג’ עסקי או בטחוני הנטוע בסודות הגרעין. מדובר במידע על אותה קשישה שנפלה בבית וסובלת משבר באגן, במידע על אותו תינוק קטן שנחנק בזמן הארוחה …מידע על איבוד הכרה פתאומי מתסמין לבבי, ובדיוק באותו הרחוב מתגורר לו חובש או רופא המתנדב באיחוד הצלה שברשותו מיטב הציוד והידע. כן, הוא יכול להציל חיים. הוא חייב להציל חיים. אולם כל חטאו הוא בכך שאיננו עוטה אפוד עם ה’סמל’ הנכון של מד”א.

“בשל חטא זה”, קובע מנכ”ל איחוד, “הוא ממודר מ’מהמידע הרגיש’. בשל חטא זה, חייהם של אלו, של יחידים ושל מאות בכל יום בסכנת חיים אמיתית. לעולם לא נדע כמה עוד בני אדם יכלו להינצל ממוות ולחייך היום, אם מוקד מד”א היה מעדכן מידית את מוקד איחוד הצלה על עוד מקרה חירום”.

מנכ”ל איחוד הצלה מגלה למתנדבי הארגון: “כחלק ממסע ההפחדה והרצון לשבור את רוחנו קיבלנו ביום שישי האחרון שיחה רשמית מבכירי מד”א בה הובהר לנו, כי מהיום מוקד איחוד הצלה לא יקבל גם את רסיסי המידע האחרונים שעוד ‘זלגו’ ממוקד הכוננים של מד”א.

“גם זה לא ישבור את רוחנו!” הוא מכריז. “לאורך השנים פעלתי רבות יחד עם נשיא הארגון אלי ביר והיו”ר זאב קשש להביא להידברות וסיכום בדרכי נועם מול הנהלת מד”א, בכדי להגיע לימים של התעסקות נטו בהצלת חיים ולא בשום דבר אחר. ואכן, בחודש אדר תשע”ד הגענו לחתימת הסכם ההבנות עם מד”א וכולנו היינו אופטימיים”.

אלא שלטענתו,”מרגע החתימה ועד לרגע זה, במשך שלוש שנים (!) הפר מנכ”ל מד”א את התחייבותו עליה חתם חגיגית בחתימת ידו, ולא העביר את המידע הרפואי הנדרש למוקד איחוד הצלה, זאת למרות שאנו כארגון עשינו כל מה שנדרש מאתנו מול דרישות משרד הבריאות ומול גורמים נוספים כגון משרד המשפטים”.

טייטלבוים ממשיך וכותב: “לפני כשנה, כשחזה הנ”ל כיצד תמו תירוצי ה’הכרה’, מיהר להגות צעד חדש לשימור הבכורה ולהמשך אי כיבוד ההסכם ורמיסתו. כך הומצאה ‘גרסת האפליקציה’ וההכרזה על מיזם ‘נאמן חיים’ כרעיון עוועים שכל מטרתו שוב ‘לנהל’ את כלל מתנדבי החירום בישראל כמונופול אמיתי. כך יהיה מי שיחליט מי ייצא לקריאת חירום, מתי ולהיכן. חייהם של אזרחי ישראל יימשכו בניהול מד”א, בפיקוח ישיר של מנכ”ל מד”א וכמובן בקצב ההצלה של מד”א…”

טייטלבוים מכריז: “חברים יקרים ! אני מודיע לכם בצורה ברורה שאיננה משתמעת לשתי פנים: החל מרגע זה המונפול על הצלת חיים בישראל – הסתיים! אני אומר זאת באחריות ומתכוון לכל מילה ולכל משמעות הנגזרת מכך. אנו לא נרתע משום איום של גורם כזה או אחר על האפשרות והחובה הניצבת בפנינו להציל חיים בארץ הזאת. כל לחץ שבעולם כולל פניה למתנדבים או לעובדי ‘איחוד הצלה’ להפסיק ולקחת חלק במפעל החיים שלנו לא יעזור”.

עשור לאיחוד הצלהצילום: יחצ איחוד הצלה

טייטלבוים מדגיש: “אין לנו דבר וחצי דבר נגד צוותי מד”א העושים מלאכת קודש בעמל וללא אינטרסים. אנו חתומים על כבוד הדדי ויעידו על כך אלפי הכוננים שלנו בשטח. יש לנו והרבה, על המספסרים בהצלת חיים, מונעי מידע ומונעי אינטרסים צרים.

“אני יודע היטב שנכונו לנו ימים לא קלים עד להשלמת המאבק והפרטת שירותי רפואת החירום לרווחתם של תושבי ישראל, אך אנו הנהלת הארגון, בראשם הנשיא אלי ביר ואנוכי, יחד עם כל שדרת הפיקוד וראשי הסניפים של איחוד הצלה, לא נשקוט ולא ננוח עד שנגיע למטרה הסופית במאבק על הצלת החיים.

“כי אותו ילד שנחנק בפתאומיות ומכחיל מרגע לרגע, איננו ‘קליינט של מד”א’! הוא באחריות של כולנו להציל אותו ולהשאיר אותו בארץ החיים עד 120”.

מנכ”ל איחוד מסכם: “שלא ימכרו לנו קלישאות, להורים שלו לא אכפת מי יציל אותו, העיקר שתעבור בקנה הנשימה שלו עוד נשימה מצילת חיים ועוד אחת.

כבר במהלך השבוע הבא נרחיב את פעילותנו לתחומים נוספים ומגוונים ונציב רף חדש גם בהם. אני מתחייב כי תעודכנו על כך באופן מידי עם השלמת התהליכים”.

תגובת מד”א לא התקבלה. לכשתגיע – נפרסמה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות