דודי אמסלם: נתניהו רצה להפיל את מוזס; נוני נחקר כעת שוב במשטרה

ח"כ דודי אמסלם: "נתניהו רצה לשבת עם מוזס כדי לדעת למה מוזס מעוות את כל העיתונות" • השר גלעד ארדן: "מקווה שהכל יסתיים כפי שראש הממשלה אומר, ללא כלום" • בטור מיוחד התייחס העורך הראשי של 'ידיעות' לפרשת ביבי-נוני: 'כולנו, כאיש אחד, היינו עוזבים ומחפשים בית אחר'
יוני גרין
י"ז טבת התשע"ז / 15.01.2017 09:26

המוציא לאור של העיתון ‘ידיעות אחרונות’, ארנון (נוני) מוזס, הגיע הבוקר (ראשון) לחקירה נוספת במשרדי יחידת להב 433 של המשטרה בלוד. ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיחקר בהמשך השבוע גם הוא, בפעם השלישית, בנוגע לפרשה.

חבר הכנסת דוד אמסלם מהליכוד גיבה את נתניהו בשיחה הבוקר עם  בגל”צ. לדבריו, נתניהו רק רצה להפיל את מוזס.

“נתניהו רצה לשבת עם מוזס כדי לדעת למה מוזס מעוות את כל העיתונות במדינת ישראל”, גרס חבר הכנסת.

“אנשים אומרים דברים הזויים בשיחות סגורות”, המשיך אמסלם. “הבעיה היא שזה התפרסם. השאלה היא אם ראש הממשלה תמך במעשיו במה שאמר”.

גם השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הגיב לראשונה על החקירות בראיון לגל”צ: “אני עומד לצידו של ראש הממשלה. הפרסומים האלה הם בוודאי לא נעימים, בטח לא לי ולשאר הנהגת הליכוד. אני מקווה שהם יסתיימו כפי שראש הממשלה אומר, ללא כלום”.

כשנשאל ארדן האם הוא עצמו נפגש עם מו”ל כזה או אחר, התחמק השר וענה: “לא חושב שזה משהו שצריך לדווח עליו”.

עורך העיתון ‘ידיעות אחרונות’, רון ירון, פרסם הבוקר טור בעמוד השער של העיתון, שבו הציג את עמדתו בפרשת ההקלטות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומו”ל העיתון ועורכו האחראי, נוני מוזס.

על פי התמלילים שפורסמו אמש בחדשות 2, ראש הממשלה שוחח עם מוזס על שינוי קו העיתון כך שיהיה אוהד יותר כלפי נתניהו – ואף נקב בשמות ספציפיים של עיתונאים. בשיחה שניהלו השניים בשנת 2014 אמר מוזס: “תהיה פה רעידת אדמה, צריך לחשוב איך עושים את זה”.

ירון כתב: “אתמול בערב התברר לי שאני לא רק העורך הראשי של העיתון החשוב והמשפיע במדינה. אני גם זה שמחזיק ביד את סולם ריכטר. אני אחראי על ‘רעידת האדמה שתהיה פה’. או יותר נכון על זו שהייתה יכולה להיות פה, ב’ידיעות אחרונות’, אם מישהו היה מנסה לשנות את הקו של העיתון.

“סולם ריכטר, שמודד את השפעת רעידות האדמה, נע בין 2 ל־10. כאשר 2 היא רעידה קלה שאינה מורגשת בכלל, 5 עלולה לגרום לנזק רק למבנים שבנויים בצורה גרועה, ו־10, לפי מומחים, ‘מעולם לא תוארה בכתב’.

“..אין מצב שהעיתון הזה היה שורד את רעידת האדמה הזו. כולנו, כאיש אחד, היינו עוזבים ומחפשים בית אחר. ואז, ממילא “ידיעות אחרונות” כבר לא היה העיתון שאתם מחזיקים כרגע ביד”, כתב ירון.

“אנחנו, העורכים והכותבים, נאמנים קודם כל לכם — ורק אחר כך למי שמשלם לנו את המשכורת. נוני מוזס נאמן עד בלי די לקוראי העיתון ולמפעל חייו, זה שייסדו אביו וסבו לפני 77 שנים. ועדיין, אני לא מתכוון לייפות את הדברים או לרכך אותם. הפרסומים, אם הם מדויקים, בנוגע לפגישות שלו עם ראש הממשלה — קשים מאוד”, כתב.

“..אני גם יכול להבטיח בשם כולנו שעשינו ונעשה את עבודתנו העיתונאית בצורה הטובה ביותר ובאופן הכי נקי, הגון וישר. נכון, עשינו גם טעויות, אבל זו האחריות שלי שהעיתונות החופשית והטובה שנעשית כאן – גם תיראה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות