סוף ל’שיעור המשותף’? חכם שלום כהן למקורביו: “איני יכול להמשיך”

כחודש בלבד לאחר תחילת מסירת השיעור המשותף של נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן וחבר מועצת החכמים הגדר"ד יוסף - מסתמן: השיעור המשותף הגיע לסוף דרכו • הסיבה: "מסירת השיעור עולה לרב במאמצים גדולים"
חיים בוזגלו
ט"ז טבת התשע"ז / 14.01.2017 21:33

 כחודש בלבד לאחר פתיחת השיעור המשותף בבית המדרש ‘יחווה דעת’ שבשכונת הר-נוף בירושלים, אשר נמסר על ידי נשיא מועצת חכמי התורה, הגר”ש כהן, וחבר המועצת הגר”ד יוסף – מסתמן כי השיעור המשותף צפוי להיפסק ולחזור למתכונתו המקורית.

שיעורו של הגר”ד יוסף, הנמסר מזה תקופה ארוכה מידי יום ראשון בהיכל בית המדרש ‘יחווה דעת’, נחשב כהמשך לשיעורו המיתולוגי של הגר”ע יוסף זצ”ל, אשר היה נמסר בכל יום שלישי ב’יחווה דעת’ ושודר בלווין. אולם, השיעור הופסק בעת חילופי ההנהגה הפוליטיים בתנועה, לפני למעלה מעשור וחצי.

לפני כשנה חידש הגר”ד יוסף את מסירת השיעור, ולפני כחודש אף החל נשיא מועצת חכמי התורה, חכם שלום כהן במסירת השיעור, באופן משותף, כשבמקום נוכחים עשרות אברכים ובני ישיבות. היה אף מי שהגדיר זאת בתקשורת כ”עידן חדש בהנהגה הספרדית”.

אולם, כבר בשיעור בשבוע שעבר לא נכח הגר”ש כהן במקום – ומקורביו אמרו: “מסירת השיעור קשה לרב, בשל חולשת צום עשרה בטבת”.

אלא שכעת מסתמן כי נשיא המועצת, יחדל ממסירת השיעור.

גורמים בכירים בסביבתו של נשיא המועצת אישרו הערב לחרדים10, כי אכן, נשקלת אפשרות הפסקת השיעור. לדבריהם, חכם שלום אמר: “איני יכול להמשיך במסירת השיעור”.

הם הוסיפו: “מסירת השיעור עולה לרב במאמצים גדולים. למעשה כבר אחרי מסירת השיעור הראשון, הרב ביקש להפסיק את מסירת השיעור המשותף, ולבסוף המשיך את השיעור, בשל בקשת הרבים”.

יצוין כי למרות הכיוון המסתמן, הלילה מופעלים לחצים גדולים על נשיא מועצת החכמים, בבקשה שימשיך במסירת השיעור – ומקורביו מקווים כי אכן השיעור יימשך כסדרו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חקיינים עלובים
    14/01/2017 23:10
    אור
  1. השסניקים השחקנים