הגר”מ מאזוז ישוב למסור את השיעור השבועי: ומה כתב לו הרב חיים אמסלם?

כאלף מכתבים הגיעו אל ביתו של ראש ישיבת כיסא רחמים - ובהם בקשה אחת: החזרתו של השיעור במוצ"ש • בין המכתבים היה גם מכתבו של הרב חיים אמסלם • מקורב לחרדים 10: בין הרב לתלמידו יש חליפת מכתבים, למרות ה'נתק לכאורה'
אליעזר היון
ט"ו טבת התשע"ז / 13.01.2017 00:39

חמישה ימים  לאחר הדרמה שהתרחשה בבית הכנסת ‘אהבת התורה’ ברחוב הרב עוזיאל בבני ברק, שם מוסר הגר”מ מאזוז את שיעורו השבועי, מסתמן כי הרב ימשיך למסור את שיעורו, המשודר ברדיו ‘קול ברמה’.

למעלה מ-1000 מכתבים הגיעו לביתו של ראש הישיבה,  ביניהם גם מכתבו של הרב חיים אמסלם, תלמידו של ראש ישיבת כיסא רחמים.

“לכבוד מורי ורבי… שמעתי בכאב את הודעתו שמפסיק השיעור המשודר ברדיו”, פותח הרב אמסלם את מכתבו. “אמנם יודע אני את דרכם כסל למו של אינשי דלא מעלי, אשר עינם צרה והקינאה אוכלת אותם והם מקנטרים את רו”מ במכתבים ובבוקי סריקי שאין בהם ממש.

“ובאמת חבל שיפסק, מה גם כלפי דידי ידענא ואמינא ולא מסתפינא, שאין מי שיכול להיכנס לנעלי רומנ”י לא באיכות ולא בהיקפים וכו'”.

הרב אמסלם מסיים את מכתבו: “לא באתי בזאת אלא לחזק את רבינו בברכת יישר חילה לאורייתא… שלא יירא ולא ייחת מפני כל, לא ייבש המעיין ולא יקצץ האילן, וכיסא רו”מ גבה ונשא מאד אכי”ר”.

גורמים בסביבתו של הרב אמסלם ובישיבת כיסא רחמים סיפרו לחרדים10, כי למרות הנתק לכאורה הקיים בין ראש הישיבה לתלמידו, מתקיימת חליפת מכתבים עניפה בין השניים, מידי מספר שבועות.

“הגר”מ הוא רבי המובהק, והוא תמיד יהיה רבי המובהק”, אמר חה”כ לשעבר בראיונות לכלי התקשורת.

שיעורו השבועי של הגר”מ מאזוז, שצבר פופולאריות רבה, בתוך תקופה קצרה החל – כפי שדווח בשעתו בחרדים10 – לאחר שבקרבת הראשל”צ הגר”י יוסף, סרבו לאפשר לרדיו ‘קול ברמה’ לשדר את השיעור.

במוצ”ש האחרון אף התייחס לכך הגר”מ מאזוז, כשהוא מבהיר כי אינו מעוניין בכבוד כלל: “הרי מלכתחילה הסכמנו לעשות ל’קול ברמה’, כי אחרים לא הסכימו לתת ל’קול ברמה’, כי לקול ברמה יש ‘עוון’ גדול מאוד. אך לא אלמן ישראל…”

1111111

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות